سه طرح بزرگ گردشگری در هرمزگان به بهره‌برداری رسید

بندرعباس- خبرنگار دنیای اقتصاد: در مراسمی با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، بهره‌برداری از سه طرح بزرگ گردشگری در استان هرمزگان آغاز شد. استاندار هرمزگان در این مراسم، مرحله‌ نخست مجتمع بزرگ گردشگری ـ تفریحی جزیره هرمز، فاز دوم مجموعه ساحلی گردشگری غدیر بندرعباس و همچنین فاز اول مجموعه گردشگری حرا در بندر را، این سه طرح عنوان کرد.

عبدالعلی صاحب محمدی افزود: مجتمع بزرگ گردشگری ـ تفریحی جزیره هرمز در فاز نخست در ساحل این جزیره به مساحت ۲۲هزار مترمربع و اعتبار ۱۰میلیارد ریال از محل تملک‌های دارایی استان هرمزگان ساخته شده است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی طرح توسعه این مجتمع گردشگری در فازدوم، با مشارکت بخش خصوصی ادامه خواهد داشت و هرمز را به یکی از نقاط گردشگری و توریستی تبدیل خواهدکرد‌. به گفته استاندار هرمزگان‌، فاز دوم مجموعه ساحلی گردشگری غدیر در ساحل بندرعباس نیز شامل زمین‌های ورزشی ساحلی، پارکینگ خودرو ،زمین چمن مصنوعی ،فضای سبز ،مسیر پیاده روی ، پیست دوچرخه سواری و اسکیت است که با هزینه ۳۲میلیارد ریال ساخته شده است. وی اضافه کرد: مجموع این طرح به طول ۲۰کیلومتر و با اعتبار ۳۰۰هزار میلیارد ریال از فرودگاه بندرعباس تا بندر شهید باهنر پیش‌بینی شده است که با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

استاندار هرمزگان در همین رابطه تاکید کرد: در این طرح که چشم انداز ساحل بندرعباس را به یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری کشور تبدیل خواهد کرد‌، ساخت شهرک‌های گردشگری‌، دهکده ساحلی‌، نمادها و یادبودها‌، ایجاد فضای سبز‌، اماکن تفریحی و ورزشی با الهام از معماری سنتی منطقه هدف‌گذاری شده است. صاحب محمدی گفت: فاز اول مجموعه گردشگری بندر خمیرنیز در کنار ساحل دریا و جنگل‌های حرا، با ۱۶ هکتار مساحت، شامل شهر بازی‌، اسکله‌، سه آب نما‌، آلاچیق‌، وسایل ورزشی و فضای سبز است که برای ساخت آن یک میلیارد تومان هزینه شده است‌.