ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید با پیگیری و نظارت بازرسی کل کشور هر چه سریع‌تر سکوی نفتی منطقه امیرآباد بهشهر که ساخت آن با تاخیر سه ساله روبه‌رو شده است، محقق شود.

مصطفی پورمحمدی در دیدار از بندرامیرآباد با اعلام مطلب فوق افزود: تاخیر در ساخت این سکوی نفتی باعث متضرر شدن کشور و استان مازندران در بخش رونق اقتصادی خواهد شد.

وی تاکید کرد: حفاری در دریای خزر ظرفیت‌های مطلوبی را به وجود می‌آورد و حقوق دریای خزر را تثبیت خواهد کرد. در این مسیر با پیگیری و نظارت بازرسی کل کشور باید هر چه سریعتر ساخت این سکوی نفتی که با تاخیر سه ساله روبرو است محقق شود.

پورمحمدی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی بسیار بالا در بندرامیرآباد گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این بندر در شمال کشور استفاده شود.

وی تصریح کرد: تسهیلاتی که به منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر اختصاص داده شده باید برای جذب هر چه بیشتر بخش خصوصی و مشوق‌هایی استفاده شود تا سرمایه‌گذاران میل و رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری و تسریع در اجرای طرح‌ها پیدا کنند.

وی ساخت مجموعه تاسیسات فعلی بندرامیرآباد را شامل اسکله‌سازی، موج‌گیرها، حوضچه‌های پهلوگیری، انبارها و.... که توسط کارشناسان داخلی صورت گرفته است گامی به منظور رونق و فن‌آوری اقتصادی منطقه عنوان کرد و متذکر شد: عمده تاسیسات دریایی فعلی کشور در حال حاضر در دریای آزاد مستقر شده است.

پورمحمدی با بیان اینکه دریای خزر به عنوان دریایی محدود نیازمند تاسیسات محدودتری است، افزود: در حال حاضر ۶ بندر در سواحل دریای خزر قراردارد که اکثر این بنادر بعد از انقلاب راه‌اندازی شده و تاثیر به سزایی در توسعه و رونق اقتصادی منطقه شمال ایران داشته است.