بندرعباس - خبرنگار دنیای اقتصاد: با حضور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات بهره‌برداری از ۲۰۹‌ طرح در قالب ۳۲‌ طرح مخابراتى در استان هرمزگان آغازشد.

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات هرمزگان در این مراسم گفت: راه‌اندازى ۵۵‌ سایت BTS تلفن همراه، تاسیس و توسعه ۱۱‌ سایت دیتا، تاسیس ۶۶‌ دفتر ICT روستایى، تاسیس ۵‌ کافوى نورى به ظرفیت ۱۴۷۰‌ شماره، نصب و راه‌اندازى ۳۴‌ سوئیچ ثابت به ظرفیت ۸۳۲۴‌ شماره، نصب و راه‌اندازى ۱۶‌ سایت GSMWLL با ظرفیت ۶۶۵۰‌ شماره و ۱۹‌ ریپیتر GSMWLL، راه‌اندازى (‌WLL(MSC بندرلنگه به ظرفیت ۲۰‌هزار شماره، توسعه WLL و BSC بندرعباس به میزان TRX۲۵۶، فعال‌سازى شبکه GPRS در شبکه تلفن همراه شهرهاى بندرعباس و جزایر استان از جمله طرح‌هاى افتتاح شده است که برای آنها ۱۵۷‌‌میلیارد ریال هزینه شده است.

محمد رضا توکلی افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن ثابت در هرمزگان ۱۴/۲۷‌‌درصد است که این رقم در ابتداى انقلاب ۹۱‌/‌۰‌‌درصد بوده است.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن‌همراه نیز با ۵۶۵‌‌هزار مشترک در هرمزگان ۲/۳۸‌‌‌درصد است.

به گفته وی؛ طول شبکه فیبرنورى به عنوان زیرساخت اصلى شبکه انتقال در استان هرمزگان ۴هزار و‌ ۳۸۳‌کیلومتر است که از این تعداد ۳۵۷‌‌کیلومتر درون شهرى، یک‌هزار و ۹۴۵‌‌کیلومتر نیز بین شهرى و سه‌هزار و ۸۱‌‌کیلومتر نیز شبکه زیرساخت است.