بندرعباس - خبرنگار دنیای اقتصاد: پیشرفته‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی در منطقه سرخون بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در مراسم بهره‌برداری از این مجتمع گفت: مجتمع گلخانه‌ای سرخون بندرعباس با زیربنای ۱۱هکتار در سطح ۲۱هکتارو با بهره‌گیری از جدیدترین فن‌آوری‌های روز اروپا در زمینه ساخت سازه، طی مدت سه سال ساخته شده است. سید نصیر سید محمدی افزود: ساخت این مجتمع در مجموع ۱۲میلیارد ریال هزینه در برداشته است و برای هر یک از واحدهای گلخانه‌ای به وسعت سه هزارو ۸۰۰مترمربع، یک میلیاردو ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است. رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مزایای ساخت این مجتمع بزرگ را بهره‌وری مناسب و بهینه از آب، خاک، نیروی انسانی، اشتغال پایدار، کاهش ضایعات محصولات، توسعه صادرات و رونق درآمد ارزی، کنترل آماری و ایجاد مرکز آموزش متمرکز در کنار مراکز تولید در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: ۲۸نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی و ۲۶۵کارگر فصلی در این طرح صاحب شغل شده‌اند.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، با بهره‌برداری از این طرح سالانه سه هزار تن محصول گلخانه‌ای شامل؛ خیارسبز، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود. این مقام مسوول همچنین گفت: با توجه به کمبود شدید منابع آبی و استمرار پدیده خشکسالی که وارد دهمین سال شده است، تولید محصولات کشاورزی در این استان فقط با توسعه کشت به روش گلخانه‌ای و آبیاری تحت فشار میسر است که در این مسیر دو مجتمع گلخانه‌ای دیگر به وسعت ۲۰هکتار در شهرستان‌های رودان و حاجی آباد در حال فعالیت است.