گروه استان‌ها - همزمان با اجرای طرح سی در سی در سراسر کشور، ۸ طرح عمرانی آب و فاضلاب با اعتبار ۵۴‌میلیارد ریال در قم به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب ، معاون برنامه ریزی آبفای قم در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: یک مخزن آب در تاسیسات معصومیه و دو مخزن آب در مجموعه مخازن دوبرادران با حجم ذخیره ۱۴ هزار متر مکعب و با اعتبار ۱۴‌میلیارد ریال از طرح‌های به بهره برداری رسیده هستند.

فراهانی افزایش قدرت مانور روی شبکه، کاهش فشار روی مخازن سالاریه، افزایش ذخیره آب و تامین فشار مناسب آب در مناطق مختلف شهر را از جمله اهداف ساخت این مخازن نام برد.وی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها، تعداد مخازن آب قم به ۳۱ مخزن با ظرفیت ۲۲۱ هزار مترمکعب آب رسید .

معاون برنامه‌ریزی آبفای قم همچنین بهره برداری رسمی از ایستگاه پمپاژ معصومیه با ظرفیت ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه، حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه، توسعه و اصلاح شبکه آب آشامیدنی به طول ۶۰ کیلومتر و توسعه شبکه فاضلاب به طول ۲۲ کیلومتربا اعتباری بالغ بر ۴۰‌میلیارد و ۸۰۶‌میلیون ریال را از دیگر طرح‌های مورد بهره برداری شرکت آب و فاضلاب عنوان کرد .