شیراز - خبرنگار دنیای اقتصاد: همزمان با ایام بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور مسوولان کشوری و استانی راه آهن اقلید به اصفهان به صورت نمادین افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، برای راه آهن اقلید به اصفهان به طول ۲۳۰کیلومتر، حدود ۱۸۰‌هزار متر مکعب بتن ریزی، شش هزار تن آرماتور بندی و ۳۳‌هزار تن ریل گذاری صورت گرفته است. همچنین در این مراسم عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن اقلید نیز در مساحتی حدود ۱۴۶هزار و ۸۰۰متر مربع در فاصله ۱۵کیلومتری شهر اقلید به پایان رسید. معاون وزیر راه و ترابری در مراسم افتتاح این خط ریلی عنوان کرد: با بهره‌برداری کامل از راه آهن شیراز به اصفهان این مسیر ۱۵۰کیلومتر کوتاه‌تر می شود.

محمد رضا برزگر با بیان اینکه با ادامه این روند امیدواریم قطار سال آینده از مرکز فارس به اصفهان حرکت کند، افزود: چنین خط ریلی، استان فارس را به شبکه ریلی سراسری وصل کرده که در نهایت به طور حتم در حوزه‌های مختلف استان فارس به ویژه حوزه‌های اقتصادی و صنعتی تاثیر مناسبی خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت راه آهن شیراز - بوشهر نیز گفت: اقدامات قانونی این کار انجام شده و از سال آینده وارد فاز اجرایی طرح خواهیم شد. در ادامه مراسم استاندار فارس نیز با بیان اینکه ورود قطار به فارس یکی از آرزوهای دیرینه مردم این استان است، افزود: یکی از شاخصه‌هایی که در گسترش و توسعه فارس تاثیرگذار است، طرح قطار شیراز به اصفهان بوده که با تحقق این امر استان فارس به شبکه ریلی سراسر کشور متصل می‌شود. بر اساس این گزارش قطار اقلید اولین حرکت خود را به سوی مشهد از مسیر استان اصفهان انجام می‌دهد.