کاشان ـ خبرنگار دنیای اقتصاد: با حضور وزیر نیرو، بهره‌برداری از طرح آبرسانی به بخش شمالی شهر کاشان آغاز شد.

در مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی به زون شمالی شهر کاشان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان هدف از اجرای این طرح را توزیع یکنواخت آب خط انتقال آب زاینده‌رود به کاشان در تمامی نقاط این شهر و همچنین اصلاح و بهسازی شبکه آبرسانی ۵۰ ساله شهر کاشان عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح، علاوه‌بر بهبود کیفیت آب، به دلیل تعدیل فشار آب در شبکه آبرسانی، از میزان آب بدون درآمد، کاسته شده، امکان اختلاط آب زاینده‌رود با آب چاه‌های محدوده زون شمالی شهر کاشان و امکان انتقال آب چاه‌های محدوده زون به مخازن ذخیره و حذف پمپاژ مستقیم برخی چاه‌ها فراهم می‌شود.

عباس پیراینده افزود: در اجرای این طرح، توسعه و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰ کیلومتر با لوله آزبست و چدن در قطرهای ۲۰۰ الی ۸۰۰ میلی‌متر صورت گرفته است.

وی حداکثر ظرفیت تولید آب این طرح را ۸۶۳ میلی‌متر در ثانیه برشمرد و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی به بخش شمالی شهر کاشان، یکصد و ۵۰‌هزار نفر از شهروندان کاشانی از آب باکیفیت مناسب بهره‌مند می‌شوند.

پیراینده اعتبار هزینه شده در این طرح را ۲۸‌میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این مبلغ، از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به کاشان تامین شده است.

به گفته وی، برابر مطالعات مهندسین مشاور، با توجه به توسعه شهر، منطقه‌بندی شبکه آبرسانی شهر پیش‌بینی شد که برای اجرای آن، نیاز به ایجاد ۱۰۰ کیلومتر شبکه‌های اصلی درون شهری بود که تاکنون ۵۰ کیلومتر آن از محل اعتبارات کاهش هدررفت و ۳ مرحله اعتبارات سفر رییس‌جمهوری به استان اصفهان به اجرا درآمده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان همچنین به پیش‌بینی ۵۰‌هزار متر مکعب مخزن در طرح منطقه‌بندی شبکه آبرسانی این شهر اشاره کرد و یادآور شد: هم‌اکنون عملیات ساخت ۴۵‌هزار متر مکعب از این مخازن با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵درصد ادامه دارد و یک مخزن ۵‌هزار مترمکعبی نیز سال آینده توسط شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ساخته خواهد شد.

طرح آبرسانی به بخش شمالی شهر کاشان، مرحله دوم طرح آبرسانی رینگ دور شهر است که محدوده بلوار شهید واجدی، بلوار ساحلی و خیابان‌های شهید شمس‌آبادی، ملا فتح‌اله، غیاث‌الدین جمشید، اباذر، ملاحبیب‌اله شریف، باباافضل، فاضل نراقی، ملامحسن فیض، رسالت، آیت اله سعیدی و میدان بسیج و کاشان را شامل می‌شود.