ساری- خبرنگاردنیای اقتصاد‌: به منظور تقویت و توسعه شبکه‌‌‌های برق استان مازندران‌، ایستگاه ۲۰/۶۳ کیلوولت شهدای ساری با حضور وزیر کشور در این شهرستان افتتاح شد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در مراسم افتتاح این طرح هدف از اجرای آن را تغذیه پست‌‌‌های ۲۰ کیلوولت‌، رفع ضعف ولتاژ‌، کاهش تلفات برق و افزایش قابلیت اطمینان شبکه ناحیه مرکزی شهرساری دانست. سید محمد هاشمی‌‌‌‌افزود‌: برای اجرایی شدن این طرح ۸۷‌میلیاردو ۶۴۴‌میلیون ریال هزینه شد.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌‌های قابل بهره‌برداری و انتقال خط و پست در دهه فجر گفت: ۳۲ طرح با اعتبار ۸۱۹‌میلیون و ۴۷ هزار ریال در این ایام در استان مازندران مورد بهره‌برداری قرار می‌‌‌‌گیرد که ۱۷ طرح در بخش ساخت و توسعه پست‌‌های انتقال و فوق توزیع و ۱۵ طرح در بخش ساخت و توسعه خطوط انتقال و فوق توزیع است.هاشمی‌ ‌‌‌با بیان اینکه مازندران در تابستان گذشته با خشکسالی روبه‌رو بود، ولی برق منطقه‌ای و شرکت‌‌های توزیع ۲۷۰ مگاوات صرفه جویی کردند، از وزیر کشور خواست تا برای تغییر ساعات کار اداره‌ها از ۳۰/۶ صبح تا ۳۰/۱۳ اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌‌های دولت نسبت به زیرساخت‌‌های کشور بی‌دریغ است‌، گفت‌: دولت با سرمایه‌گذاری ۵۰۰‌میلیارد تومانی فقط ۳۲ ساعت می‌‌‌‌تواند برق رسانی کند که این امر برای اقتصاد یک کشور شکننده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان تعداد طرح‌‌های بهره‌برداری شده طی سال جاری در استان گلستان را ۳۰ طرح دانست و گفت‌: از این تعداد ۱۳ طرح مربوط به ساخت و توسعه پست‌‌های انتقال و فوق توزیع است و ۱۲ طرح به توزیع اختصاص داشته که در مجموع برای این طرح‌‌ها ۵۶۰ هزار‌میلیون ریال هزینه شد. وی تعداد کل طرح‌‌هایی را که در دو استان مازندران و گلستان امسال افتتاح شدند، ۶۲ طرح با اعتبار ۱۳۸‌میلیارد تومان اعلام کرد.