مشهد - خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس سازمان بازرگانی خراسان رضوی گفت: مراکز تجاری و دفاتر نمایندگی تشکل‌های صادراتی این استان در سه کشور ایجاد می‌شود.

علی صفرزاده افزود: طبق مصوبه هیات دولت در دور دوم سفر دولت به این استان مراکز تجاری و دفاتر نمایندگی تشکل‌های صادراتی استان در کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان و لبنان ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد‌: این مراکز تجاری با هدف زمینه‌سازی و تسهیل تجارت در این کشورها و بازاریابی برای فروش بهتر کالاهای ایرانی دایر می‌شود.

صفرزاده گفت: سازمان توسعه تجارت ایران هم به عنوان ناظر و هدایت‌کننده طرح‌، سازمان بازرگانی خراسان رضوی به عنوان هماهنگ‌کننده و ناظر بر فعالیت تشکل‌های خصوصی استان و بخش خصوصی به عنوان مجری این طرح خواهند بود.

وی در ادامه توضیح داد: به این منظور مرکز تجاری ایرانیان در تاجیکستان با مشارکت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد، شورای مشترک بازرگانان ایران و صندوق نساجی و پوشاک خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود.

رییس سازمان بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: ایجاد مرکز تجاری در لبنان و قرقیزستان نیز در دستور کار است و هم‌اکنون در حال پیگیری و هماهنگی امور مربوط به آن هستیم.وی افزود: برای ایجاد این مراکز کمک‌های دولت در بحث فنی، حقوقی، سیاسی و مالی پیش بینی شده و هم‌اکنون حداکثر حمایت مالی ۱۵درصد کل هزینه طرح است‌.