بندرعباس - خبرنگار دنیای اقتصاد: در ایام مبارک دهه فجر ۸۴ طرح تامین برق، اصلاح شبکه‌های توزیع و ایجاد روشنایی در ۱۰ شهرستان استان هرمزگان و با اعتبار ۱۶۰‌میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وجدانی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان با اعلام این خبر و با بیان اینکه عملیات اجرایی برق‌دار کردن ۴۰ روستا نیز با اعتبار ۵۰‌میلیارد ریال در این ایام آغاز می‌شود، اظهار امیدواری کرد که این طرح طی ۶ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۲۰ طرح از ۸۴ طرح مربوط به برق‌رسانی، اصلاح شبکه‌های روستایی و همچنین تامین برق شهرک‌های ساخته شده در روستاهای زلزله‌زده قشم است که اعتبار ۳۰‌میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است.

وجدانی افزود: تاسیسات ساخته شده از محل ۱۶۰‌میلیارد ریال اعتبار، شامل ۱۷ پست زمینی، ۱۰۰‌کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی، ۱۲۰‌کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی و ۳‌هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر است.

وی در ادامه با بیان اینکه قیمت تمام شده یک کیلووات ساعت برق در حال حاضر ۷۷۳ ریال است و این در حالی است که ۲۰‌درصد برق تولید شده تلف می‌شودو فقط ۸۰‌درصد به مصرف‌کننده می‌رسد، گفت: در استان هرمزگان سالانه یک میلیارد کیلووات ساعت تلفات برق داریم و این میزان با نرخ ۷۷۳ ریال، رقم قابل‌توجهی است.