اهواز - خبرنگاردنیای اقتصاد: وعده رییس جمهور در دور دوم سفر دولت به استان خوزستان مبنی بر خریداری ۱۳۰‌هزار تن شکر از شرکت توسعه نیشکر خوزستان هنوز تحقق نیافته است‌. این در حالی است که تحقق این وعده، بخشی از مشکلات نقدینگی این شرکت را برطرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین مشکل شرکت کمبود نقدینگی است‌، افزود‌: این موضوع در جلسه کارگروه که در همان تاریخ در استانداری خوزستان و با حضور مسوولان برگزار شد نیز مجدد مورد تاکید رییس جمهور قرار گرفت و اکنون ۱۵‌هزار شاغل این مجموعه منتظر تحقق وعده رییس جمهوری هستند. عباس بذرافکن با اشاره به اینکه تامین نقدینگی حاصل از فروش شکر می‌تواند بسیاری از مشکلات جاری شرکت و معیشت کارگران و پرسنل توسعه نیشکر را برطرف کند، گفت: در حال حاضر ۶ کارخانه شکر از مجموع ۷ کارخانه شکر به بهره‌برداری رسیده است و واحد ۷ آن یعنی کشت و صنعت دهخدا با بیش از ۸۸‌درصد پیشرفت کار‌، منتظر جذب اعتبارات لازم است. وی با بیان مشکلات ناشی از شرایط خشکسالی افزود‌: اکنون تولیدکنندگان بخش کشاورزی با مشکلات بسیاری رو به رو هستند و راهکار مقابله با خشکسالی، بالا بردن راندمان آبیاری در مزارع نیشکر‌، برنامه‌ریزی آبیاری حداقلی و مدیریت علمی و دقیق آبیاری در مزارع است.

وی در ادامه خواستار اصلاح تعرفه واردات شکر به منظور پیشگیری از وارد آمدن لطمه و آسیب بیشتر به تولیدکنندگان داخلی بر اثر واردات بی‌رویه شکر در سال‌های اخیر و همچنین بازبینی در قیمت تضمینی خرید شکر و جدی گرفتن خرید تضمینی این محصول و کاهش تعرفه بیمه نیشکر شد. بذرافکن اظهار امیدواری کرد که با نگاه مثبتی که رییس‌جمهور نسبت به این امور دارد، وعده خرید ۱۳۰‌هزار تنی شکر به زودی تحقق یابد.