بیرجند- خبرنگار دنیای اقتصاد: استاندار خراسان جنوبی از افتتاح ۳۰ طرح خدمات شهری در بیرجند از محل اعتبارات تبصره ۱۳ در دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

سیدصولت مرتضوی در دیدار از طرح‌های شهرداری بیرجند با بیان اینکه طرح‌های شهرداری در زمان مقرر و بدون وقفه اجرا می‌شود، اظهار کرد: فعالیت شهرداری بیرجند در زمینه اجرای طرح‌ها و هزینه‌های اجرایی قابل قبول بوده و امید است بیرجند به شهری نمونه تبدیل شود.

شهردار بیرجند نیز از افتتاح خیابان دولت، بلوار شهید ناصری، سه پارک شهری و ۱۰ پل عابر پیاده در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: از مجموع اعتبارات هزینه شده این طرح‌ها، ۴میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور به استان و مابقی از محل اعتبارات شهرداری و استان است. محمود محسن‌زاده با بیان اینکه ۷۰ درصد طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر از هفته دولت شروع به کار کرده است، افزود: با توسعه فضاهای رفاهی، ورزشی و فضای سبز، شهر بیرجند در آینده‌ای نزدیک متحول می‌شود. وی در ادامه از نصب نقش و ماکت مشاهیر استان در پارک مشاهیر بیرجند خبر داد و گفت: در این پارک از لوازم سنتی و قدیمی استفاده شده است. شهردار بیرجند در مورد کمربندی شرقی بیرجند نیز گفت: این طرح امکان پیمودن راه از غرب به شرق شهر را در مدت ۱۲ دقیقه برای شهروندان فراهم می‌کند و در کوتاه‌ترین زمان شهروندان به خدمات ضروری از جمله بیمارستان ولی عصر (عج) دسترسی می‌یابند. محسن‌زاده تصریح کرد: در این کمربندی ۷۵۰ متر خاکبرداری شده و با پایان عملیات اجرایی در دهه فجر برای شهروندان قابل استفاده است.