ساری - خبرنگاردنیای اقتصاد: بیش از ۱۴ هکتار از زمین‌ها و منابع ملی شهرستان‌های سوادکوه، قائم‌شهر، بابل و ساری توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران - ساری رفع تصرف و خلع ید شد.

سرهنگ پاسدار ابوالحسن عبدا... تبار، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با اعلام مطلب فوق افزود: به منظور اجرای دستور مقام قضایی و تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، این زمین‌ها از افراد آزمند و سودجو و فرصت طلب باز پس گرفته شد.

وی ارزش تقریبی زمین‌های خلع ید و رفع تصرف شده را ۶۰ میلیارد ریال برآورد کرد و متذکر شد: برابر قانون با افرادی که به صورت غیرقانونی عرصه منابع طبیعی را که جزو انفال مسلمانان و سرمایه‌های ملی است تصرف کنند، برخورد خواهد شد.

وی در ادامه از کشف چوب‌آلات قاچاق در استان خبر داد و افزود: با تلاش نیروهای عملیاتی این یگان در استان و بازدید از چندین کارگاه چوب‌بری و حمل‌کننده چوب در شهرستان‌های آمل، بهشهر و قائم شهر این نیروها موفق به کشف چوب آلات جنگلی از گونه‌های مرز، راش و توسکا شدند. همچنین بیش از ۵۰ استرهیزم صنعتی از دو کارگاه و یک شرکت کشف شد که با تنظیم تخلف نامه به استناد ماده ۴۸ قانون حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری، چوب آلات به نفع دولت ضبط و ۵ نفر از متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.