مشهد - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: به زودی ۲۴ سد با ظرفیت ۵۰۹‌میلیون مترمکعب در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدمرتضی حسینی افزود: حجم کل منابع آب تجدید شونده در خراسان رضوی ۸‌میلیارد و ۳۰۰‌میلیون مترمکعب است که ۶‌میلیارد مترمکعب از این میزان را منابع زیرزمینی تشکیل می‌دهند. وی حجم آب‌های سطحی خراسان رضوی را نیز ۲‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: حجم آب ورودی به استان ۵۰۰‌میلیون مترمکعب و حجم آب خروجی از استان ۱۲۷‌میلیون مترمکعب است که این ارقام، لزوم توجه به مهار آب‌های مرزی را گوشزد می‌کند.

حسینی اظهار کرد: در مجموع از منابع آبی خراسان رضوی ۹‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون مترمکعب آب برداشت می‌شود که ۲‌میلیارد و ۱۴۰‌میلیون مترمکعب از آب‌های سطحی و بیش از ۷‌میلیارد مترمکعب از منابع زیرزمینی برداشت می‌شود.مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در استان ۶‌هزار و ۲۱۵ رشته قنات با ظرفیت ۶۱۰‌میلیون مترمکعب و ۴‌هزار ۸۱۸ دهنه چشمه با ظرفیت ۴۱۴‌میلیون مترمکعب آب وجود دارد.

وی احداث سدهای دوستی، تبارک، سنگرد، زاوین، سده، دهن قلعه و کمایستان با ظرفیت ۴۲۱‌میلیون مترمکعب را از اقدامات اخیر دولت برای مدیریت آب معرفی کرد.