کاشان - خبرنگار دنیای اقتصاد: یکی از طرح‌های ابتکاری دولت نهم، سفرهای استانی هیات وزیران به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور و آشنایی مدیران سطح اول اجرایی کشور با مشکلات مردم به صورت میدانی است که هم‌ اکنون دور دوم آن در جریان است. این امر که ابتکاری ارزنده در تغییر نگرش مدیران سطح اول تصمیم‌گیری کشور به مشکلات گریبانگیر هموطنانمان بود، از سوی مردم نیز با استقبال روبه‌رو شده و اقبال مردم به‌ویژه اقشار ضعیف جامعه به دولت را در پی داشت.

این اقدام در گستره‌های پایین‌تر به عنوان الگویی مناسب مورد توجه برخی استانداران و فرمانداران قرار گرفت که برپایی سفرهای شهرستانی در درون استان از سوی برخی استانداران و سفرهای درون شهرستانی توسط برخی فرمانداران در سطح کشور را در پی داشت. در این میان معاون استاندار و فرماندار کاشان از جمله فرمانداران موفق کشور است که با الگوبرداری از شیوه سفرهای استانی رییس‌جمهوری و هیات وزیران، طرح سفیران خدمت را در شهرستان کاشان پایه‌گذاری کرده و به اجرا درآورده است. این طرح که هم ‌اکنون دور دوم آن در حال اجرا است، استقبال اقشار مختلف مردم کاشان را به همراه داشته است. فرماندار کاشان در این‌باره گفت: اجرای این طرح، علاوه بر آشنایی هرچه بیشتر و ملموس‌تر مدیران دستگاه‌های دولتی شهرستان با مشکلات مردم مناطق مختلف شهری و روستایی کاشان، سطح پاسخگویی مسوولان به مردم را ارتقا بخشیده و سبب افزایش اعتماد مردم به خدمتگزاران خود شده است.

حسینعلی حاجی هدف از اجرای طرح سفیران خدمت را هدایت دستگاه‌های دولتی شهرستان به سوی اولویت‌های مهم‌تر از نظر مردم دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد حاکم بر این طرح، در قدم نخست، شناسایی مشکلات و نیازهای مهم‌تر مردم و سپس اقدام در جهت حل وفصل این مشکلات است.

به گفته وی، اگرچه این اقدام، هزینه بالایی را به دستگاه‌های دولتی شهرستان تحمیل نمی‌کند، اما به مدیران این دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم سرعت داده و سبب افزایش سطح رضایتمندی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود. فرماندار کاشان جزئی‌نگری مسوولان به مشکلات مردم را از جمله برکات این طرح برشمرد و گفت: در این طرح، مسوولان، خود را در مواجهه مستقیم با مردم برای پاسخگویی می‌بینند و مردم نیز انتقادات خود را آزادانه و بدون هیچ محدودیتی بیان می‌کنند.«حاجی» تاکید کرد: افرادی از سوی فرماندار، مسوول پیگیری مصوبات این طرح هستند و سفیران خدمت، یک‌سال پس از دیدار با مردم هر منطقه، در همان مکان حضور یافته و روند اجرایی مصوبات سال گذشته را در حضور مردم پیگیری می‌کنند. بر اساس این گزارش طرح سفیران خدمت شهرستان کاشان، تاکنون افزون بر ۲هزار مصوب برای نقاط مختلف این شهرستان در پی داشته که نزدیک به ۸۰ درصد آن اجرایی شده است.