مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید با رویکرد ارائه‏ خدمات به سایر دستگاه‌‌‌های شهری، به سرعت نسبت به تجهیز مرکز داده‌‌های(data‏ center) شهر مشهد اقدام شود.

عبدالمجید ریاضی در دیدار از ساختمان اله سیت‏ مشهد اظهار امیدواری کرد: با همکاری تمامی‌‌‌‌دستگاه‌‌‌های ذیربط هرچه زودتر شاهد‏ راه‌اندازی مرکز داده این کلانشهر باشیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی نیز در این بازدید ضمن‏ استقبال از فناوری‌‌‌های به کار رفته در ساختمان اله سیت، گفت: بایستی در‏ ساخت‌و‌سازها با دید فناوری اطلاعات حرکت کرد. علی کارگزار پیشنهاد داد: شهرداری مشهد نوع طراحی و ساخت این‏ ساختمان را به عنوان الگو به سایر ساختمان‌‌ها تسری داده و شرایطی را مهیا‏ کند تا از این پس ساخت‌و‌سازهای سطح شهر مبتنی بر پایه فناوری اطلاعات‏ طراحی شود. مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد نیز در این مراسم با توضیح ویژگی‌‌‌های ساختمان اله سیت و محل دیتا سنتر گفت: در طراحی‏ اولیه این ساختمان با توجه به اهداف، ایجاد مرکز داده شهری‏ لحاظ شده که در اجرای آن فضای مشخص، استاندارد و کافی برای استقرار‏ آن در نظر گرفته شده است.

مهدی کارگر گفت: محل دیتا سنتر به گونه‌‌‌ای طراحی شده که در مقابل‏ حوادث طبیعی و غیر طبیعی مقاوم و شرایط ایجاد مرکز داده به خوبی در آن‏ رعایت شده است. وی با اشاره به نیاز مبرم شهرهای کنونی به مرکز داده گفت: گام اول‏ را در این زمینه برداشته ایم و انتظار می‌‌‌‌رود که تمامی‌‌‌‌دستگاه‌‌‌های ذینفع‏ قدم‌‌های بعدی را برای تکمیل و بهره‌‌برداری مشترک از این زیرساخت مهم شهر‏ الکترونیک بردارند. مرکز داده(center Data) مکانی شامل انواع تجهیزات سخت‏ افزاری و نرم افزاری پیشرفته دارای امنیت فیزیکی و الکترونیکی بالا،‏ برخوردار از پهنای باند وسیع و متصل به شبکه‌‌‌های رایانه‌‌‌ای بین‌‌‌المللی‏ است.