تولید شناورهای فایبرگلاس در قشم آغاز شد

همزمان با دهه مبارک فجر ۱۱ طرح بزرگ صنعتی در قشم به بهره‌برداری می‌رسد

بندرعباس- خبرنگار دنیای اقتصاد: فاز اول خط تولید شناورهای فایبرگلاس با حضور وزیر تعاون در منطقه آزاد قشم به بهره‌برداری رسید.

محمد عباسی، وزیر تعاون در مراسم بهره‌برداری از این کارخانه گفت: عزم و نیت صادقانه برای اجرای طرح‌های بزرگ همچون تولید انواع شناورها و کشتی‌ها به عنوان کلید اصلی توسعه حمل و نقل در کشور قابل تقدیر است‌.

وی با اشاره به نیاز تغییر و جایگزینی شناورهای مسافری در مسیرهای دریایی از اعطای ۱۲۰‌میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق تعاون کشور برای جایگزینی شناورهای مدرن مسافری در قشم خبر داد.

عباسی افزود: با توجه به جاذبه های گردشگری و تردد انبوه مسافران به جزیره قشم جایگزینی و به روز رسانی شناورهای مسافری از اولویت خاصی برخوردار است.

وزیر تعاون ادامه داد: صندوق تعاون کشور با دریافت برنامه‌های این شرکت تعاونی و سایر شرکت‌ها‌، آمادگی کامل در ارائه تسهیلات را دارا است.

وی افزود: با توجه به اراده عمومی دولت نهم در تلاش هستیم ظرفیت‌های تولیدی را به سطح بالایی برسانیم و با ایجاد اشتغال در خدمت جامعه باشیم که بنگاه‌های زودبازده نقش اساسی در این زمینه دارند.وی تصریح کرد: استان هرمزگان دهه شتابان توسعه را آغاز کرده است و در حال تبدیل شدن به قطب فولاد‌، آهن‌، پالایش نفت‌، آلومینیوم‌، صنعت و معدن تجارت، معاملات بین‌المللی، ترانزیت و ترانشیپ کالا در کشور است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در ادامه این مراسم از بهره‌برداری ۱۱ طرح صنعتی همزمان با دهه مبارک فجر در قشم خبر داد.

محمد اصغری افزود: تعداد ۱۹ طرح صنعتی در قشم در حال اجرا است که تاکنون ۸ واحد آن به بهره رسیده است.

وی گفت: مجموع این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۷۰۰‌میلیارد ریال‌، موجب اشتغالزایی ۹۵۰ نفر به صورت مستقیم می‌شود.

اصغری افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۲ واحد صنعتی در شهرک صنعتی طولا فعال هستند. وی گفت‌: این تعداد واحد صنعتی با ۵۱۱۷‌میلیارد ریال سرمایه گذاری‌، زمینه اشتغال ۳‌هزار و ۷۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به فعالیت‌های بزرگ در زمینه صنایع نفت‌، گاز و انرژی در قشم اظهار کرد: طرح‌های استخراج نفت توسط شرکت نفت فلات قاره در قالب استخراج ۱۶‌هزار بشکه نفت خام‌، انتقال گاز از دوستگو به گورزین توسط شرکت ملی گاز ایران‌، طرح انتقال خوراک پالایشگاه بندرعباس از طریق جزیره قشم و ذخیره سازی ۳‌میلیون بشکه نفت خام توسط شرکت سرمایه‌گذاری نفت قشم‌، طرح سوخت رسانی و بانکرینگ‌، طرح پالایشگاه نفت خام و پالایشگاه میعانات گازی و ساخت نیروگاه گازی۵۰۰ مگاواتی از جمله طرح‌های بزرگ نفت و گاز و انرژی است که قشم را به قطب نفت‌، گاز و انرژی تبدیل کرده است.

اصغری ادامه داد: این طرح‌ها با اشتغالزایی ۲‌هزار نفر و با سرمایه‌گذاری ۵/۲‌میلیارد دلار در حال اجرا هستند‌.