کاشان - خبرنگار دنیای اقتصاد: ۷میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت خسارات ناشی از خشکسالی و سرمازدگی به کشاورزان کاشان تخصیص داده شد.

معاون استاندار و فرماندار کاشان با اعلام این خبر گفت: هم ‌اکنون طرح چگونگی توزیع این اعتبار بین کشاورزان در دست بررسی است.

حسینعلی حاجی به دستورالعمل ابلاغی در خصوص این اعتبار اشاره کرد و گفت: بر اساس این دستورالعمل، در صورت موافقت کشاورزان خسارت‌دیده، می‌توان این اعتبار را برای مصارف عمومی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی هزینه کرد.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور از بخشداران و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خواسته‌ایم تا نظر کشاورزان را در این خصوص جویا شوند تا در صورت موافقت آنها، این اعتبار برای امور زیربنایی بخش کشاورزی و باغداری همچون ایجاد شبکه‌های آبرسانی، لوله‌گذاری انتقال آب کشاورزی، لایروبی قنوات و نظایر این امور که سود آن به عموم کشاورزان می‌رسد، هزینه شود.

فرماندار کاشان همچنین از توزیع ۱۳هزار قطعه بن کالاهای اساسی به کشاورزان خبر داد و گفت: این بن‌ها شامل ۱۰کیلو برنج، ۳کیلو قند و ۲کیلو روغن نباتی است که در بین این افراد توزیع شده است.به گفته وی، در همین راستا ۹۰میلیون ریال اعتبار برای تهیه علوفه دام و توزیع آن بین دامداران، به جهاد کشاورزی شهرستان کاشان تخصیص داده شده است.

وی همچنین از کشاورزان و باغداران خواست تا با بیمه کردن محصولات کشاورزی، خود را در برابر خسارات احتمالی، ایمن کنند.

فرماندار کاشان با ابراز تاسف از استقبال کمرنگ کشاورزان و باغداران کاشانی نسبت به کشاورزان سایر شهرستان‌های استان اصفهان از طرح بیمه محصولات کشاورزی، یادآور شد: کسانی که نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام می‌کنند، علاوه بر خشکسالی و سرمازدگی، محصولات خود را در برابر سایر آفات نیز بیمه نموده و در صورت ایراد خسارت، حق بیمه خود را دریافت می‌کنند.