ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون فنی و آموزشی سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید منتهی به ایجاد کار شود. چهار بند در همایش کارگروه کشاورزی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منطقه ۶ کشور در سال جاری با بیان مطلب فوق افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها باید با کیفیت بسیار خوب و با توجه به نیاز هر منطقه صورت گیرد و مربیان موظف هستند در حین آموزش به روستاییان آنها را برای ایجاد کار در رشته خود تشویق کرده و مورد حمایت قرار دهند.

جهان‌تیغی مدیرکل دفتر آموزش روستایی سازمان آموزش و فنی‌و‌حرفه‌ای کشور نیز در این همایش گفت: با توجه به وجود بخشی از امکانات در شهرها، باید در روستاها براساس قابلیت شهری، امکانات موردنیاز فراهم شود و روستاییان آموزش خاص روستا مانند کشاورزی ببینند.

وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داده است در بسیاری از استان‌های کشور آموزش خاص روستایی و کشاورزی در مراکز ثابت داده می‌شود که این آموزش‌ها باید به آموزش روستایی سپرده شود تا بتوان با برنامه‌ریزی بهتری در این بخش عمل کرد.

وی یادآور شد: در بخش کشاورزی و در بخش صنایع تبدیلی کمیته‌ای در سطح کشور تشکیل شده که پایلوت اجرای این طرح در استان گیلان است و در صورت نتیجه‌گیری مطلوب به سراسر مراکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور گسترش خواهد یافت.