بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس سازمان صنایع و معادن خراسان جنوبی گفت: برای تامین مواد اولیه‌، ۵‌میلیارد دلار تسهیلات ارزی به واحدهای تولیدی کشور اختصاص یافته است.

وی افزود: به این منظور شرایط استفاده از تسهیلات ارزی موردنیاز کارخانه و سایر صنایع استان برای تامین مواد اولیه فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت کویر تایر، علیرضا جمیع در دیدار از خط تولید و طرح‌های توسعه کوتاه‌مدت این کارخانه بر افزایش ظرفیت تولید و اجرای طرح‌های توسعه در این کارخانه تاکید کرد و گفت: در صورت عدم اجرای طرح‌های توسعه در سال‌های آینده با شرایط بحرانی روبه‌رو خواهیم بود.وی خاطرنشان کرد: با تزریق سالانه ۲۰‌میلیارد ریال‌، این امکان فراهم می‌شود تا سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت در این صنعت صورت پذیرد.

جمیع بر مساعدت کامل سازمان صنایع و معادن در تخصیص تسهیلات ریالی برای طرح توسعه این کارخانه قول مساعد داد.رییس سازمان صنایع و معادن استان خراسان جنوبی همچنین از اختصاص ۱۴۴‌میلیارد تومان اعتبار از محل بنگاه‌های زودبازده به استان خبر داد و گفت: شرکت کویر تایر برای اجرای طرح توسعه می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.قائم‌مقام مدیرعامل شرکت کویر تایر نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های سازمان صنایع و معادن جهت توسعه طرح‌های توسعه صنعتی در این کارخانه گفت: با اجرای کامل طرح‌های توسعه محدود این شرکت ضمن جذب ۴۰ نفر نیروی انسانی جدید، وزن محصولات تولید به ۸۰ تن در روز افزایش می یابد.

میثم رفیع پرهیزکار اظهار کرد: طرح افزایش ۴ پرس جدید رادیال و تبدیل تایرهای سایز وانتی به رادیال از اهداف کمی کوتاه مدت این شرکت است.