رشت- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت: توجه و حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از ضرورت‌های تحول اقتصادی است. ابوالقاسم نوری در جلسه طرح شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش صنعت‌ومعدن در استان گیلان افزود: تحولات عظیمی در ارتباط با اقتصاد در جامعه در حال شکل‌گیری است که براساس چشم‌انداز ۲۰‌ساله نظام، در سال ۱۴۰۴ به عنوان کشوری قدرتمند در سطح منطقه از تمام جنبه‌ها باشیم. وی با بیان اینکه کارها و مطالعات زیادی در خصوص طرح تحول اقتصادی انجام شده است، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در این تحولات، بخش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است که منجر به سمت و سو دادن نقدینگی‌های جامعه و جذب منابع مالی خارجی برای اشتغال و کم شدن تورم و تسریع در عمران و آبادی کشور می‌شود. نوری تصریح کرد: سازمان امور اقتصادی و دارایی گیلان با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران اقدام به اجرای طرح شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از میان طرح‌های صنعتی و معدنی کرده است. وی اضافه کرد: در اجرای این طرح بانک اطلاعاتی، موافقت‌نامه‌های اصولی صادر شده از طرف صنایع‌ومعادن که حدود ۵‌هزار طرح بود را تهیه و سپس طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۵۰‌درصد مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی گیلان از بررسی کارشناسی حدود ۳۰۰‌طرح صنعتی و معدنی در استان خبر داد و گفت: طرح‌هایی که قابلیت جذب سرمایه‌گذار خارجی را داشته باشد، تفکیک و به صاحبان آنها برای تمایل با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی اعلام شده است. مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی کشور نیز در این جلسه گفت: بحث‌های زیادی در خصوص مسائل اقتصادی کشور صورت گرفته است و تلاش شده تا اقتصاد ایران از وابستگی به نفت خارج شود و مبنای تصمیم‌گیری‌های کلان در حرکت‌های اقتصادی از درآمد نفت نباشد. علی‌آبادی افزود: یکی از فعالیت‌هایی که می‌تواند ما را در تحقق این هدف یاری کند، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. وی ادامه داد: در دنیای رقابتی امروز کارآفرینان خود اقدام به ساخت پله‌های ترقی می‌کنند که ما در ابتدای راه هستیم و باید سرمایه‌گذارهای خارجی را وارد کنیم.

علی‌آبادی بر ضرورت جذب سرمایه‌گذار خارجی تاکید کرد و بیان داشت: برای این امر باید در طرح‌های خود جذابیت ایجاد کنیم و آماده مشارکت با یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای باشیم.