ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: راه‌آهن شمال طی ۶ ماه اول امسال بیش از ۳۴۴ هزار و ۷۵ تن انواع کالا را حمل کرد.

مسوول روابط عمومی راه‌‌آهن شمال با بیان مطلب فوق افزود: از این میزان بارهای صادره ۸۳ هزار و ۷۷۸ تن به دیگر نقاط کشور، ۲۲۴ هزار و ۹۷۵ تن به نقاط مختلف استان و ۳۵ هزار و ۳۲۲ تن به استان گلستان صادر شده است.

حمیدرضا فرمی بیشترین بار حمل شده در نیمه اول امسال را توسط بخش ریلی شمال مربوط به فروردین ماه با ۱۱۰ هزار تن حمل بار و کمترین میزان آن را طی خرداد ماه با ۲۱ هزار و ۲۱۰ تن اعلام کرد و افزود: بارهای جابه‌جا شده عموما شامل گازوئیل، نفت کوره، کود شیمیایی، زغال سنگ، گاز مایع، تیرهای بتنی، ماشین‌آلات، روغن خوراکی،چوب و ... بوده است که از مبادی ایستگاه‌‌‌های مختلف راه‌‌آهن شمال به سایر مناطق کشور حمل شد.

این میزان بار حمل شده مجموعا توسط ۷۱۰۰ دستگاه واگن باری شرکت راه‌‌آهن ایران صورت گرفته است.

وی متذکر شد: همچنین طی ۶ ماه اول سال جاری تعداد ۷۲۳ هزار و ۷۵۰ نفر از طریق قطارهای مسافری در محور راه‌‌آهن شمال جابه‌جا شده‌اند.

فرمی تصریح کرد : راه‌‌آهن شمال روزانه با ۴ سرویس رفت و برگشت قطارهای مسافری شامل قطار گرگان - تهران۱، قطار فوق العاده ساری - تهران، قطار محلی گرگان - پل سفید، قطار محلی فیروزکوه - تهران و قطار گرگان - تهران ۲ به صورت رفت و برگشت یک روز در میان و همچنین قطار ساری - مشهد به صورت یک نوبت رفت و برگشت در هفته، به طور متوسط، قابلیت جابه‌جایی تعداد ۴۴۷۳ مسافر را به صورت روزانه دارا است.