افتتاح 6طرح صنعتی در خراسان جنوبی

بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: ۶ طرح صنعتی و ورزشی همزمان با سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط گروه صنعتی ناصری در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا ناصری، رییس گروه صنعتی ناصری در جلسه رفع موانع پیش روی طرح‌های عمرانی خراسان جنوبی با اعلام خبر فوق افزود: کارخانه کاشی نیلوفر (۲) با اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰۰ نفر، آیدا سرام با اشتغالزایی ۴۸ نفر، شرکت کشت و صنعت هزار دستان با اشتغالزایی ۱۹۰نفر، گلخانه شیشه‌ای و پلاستیکی برای صدور گل تزیینی با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر، پرورش اسب و گلخانه پلاستیکی یک هکتاری با اشتغالزایی برای ۵۰ نفر از جمله این طرح‌ها هستند.

وی درباره این طرح‌ها که همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شوند، گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در بیرجند به منظور پرورش اسب و از آنجا که نژاد اسب ایرانی جزو بهترین نژادهای اسب در دنیا است، برآن شدیم تا با راه‌اندازی طرح پرورش اسب نسبت به راه‌اندازی پیست اسب دوانی در بیرجند نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

ناصری در خصوص طرح آیداسرام نیز گفت: محصول کارخانه آیداسرام محصول خاصی است که بازار فروش آن در اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس می‌باشد. وی افزود: بازاریابی لازم در این رابطه صورت گرفته و دو دفتر فروش در آلمان و دبی (امارات) دایر شده که بیش از دو ماه است فعالیت خود را در این رابطه آغاز کرده‌‌اند و از نظر فروش مصالح مشکلی وجود ندارد. وی گفت: بهره‌برداری از این طرح ارزآوری خوبی را به کشور و استان تزریق خواهد کرد. رییس گروه صنعتی ناصری با بیان این که سوله و ساختمان این طرح آماده شده افزود: ماشین آلات این طرح نیز به محل حمل شده و در حال نصب است.

ناصری راه‌اندازی کارخانه کاشی نیلوفر دو را نیز اقدامی موثر در زمینه اشتغال مولد در استان دانست و گفت: سوله ساختمان این طرح نیز ساخته شده و با نصب ماشین آلات در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. براساس این گزارش، در این نشست مشکلات مربوط به اعتبارات طرح‌های یاد شده مورد بررسی قرار گرفت و مدیران نسبت به رفع این موانع قول مساعد دادند.

وی در ادامه به طرح‌های افتتاح شده از سوی این گروه در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: مجتمع شبانه روزی ناصری در حاجی آباد زیرکوه، سالن ورزشی چند منظوره استاندارد با تجهیزات کامل، زمین چمن استاندارد جهت برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی با نام امام خمینی (ره) و مجتمع شبانه روزی در بیرجند برای اسکان دانش آموزان بی‌بضاعت از جمله پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در سال جاری است.

سید صولت مرتضوی، استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه پشتکار و علاقه در گروه صنعتی ناصری را در زمینه تولید و اشتغال در استان نوید بخش آینده‌ای روشن برای منطقه دانست و با بیان این که غالب محصولات طرح‌های گروه صنعتی ناصری در بخش صادرات فعالیت خواهند کرد، گفت: امید است با تامین زیر ساخت‌های لازم و انجام مطالعات کافی زمینه اجرای طرح کویرنوردی با شتر در خراسان جنوبی نیز فراهم شود.

وی افزود: تحقق این امر علاوه بر جذب توریست در زمینه تقویت بنیان‌های اقتصادی و معرفی استان به جهان نیز نقش عمده‌‌ای را ایفا خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: سرمایه‌گذاران در شهرستان‌های بشرویه، نهبندان، سرایان و درمیان این استان از یارانه ویژه سرمایه‌‌گذاری برخوردار می‌شوند.