شیراز - خبرنگار دنیای اقتصاد: با هدف ارتقای سطح جایگاه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، ساخت دو مجتمع خدماتی - رفاهی بین راهی با اختصاص ۵/۲میلیارد تومان در محور شیراز- اصفهان آغاز شد.

مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای و پایانه‌های استان فارس در مراسم کلنگ‌زنی این طرح‌ها گفت: هم‌اینک ۷۰‌طرح موافقت اصولی برای ساخت مجتمع خدماتی - رفاهی بین راهی در استان فارس صادر شده است که از این تعداد ۱۶ مجتمع در محورهای مختلف این استان با پیشرفت فیزیکی ۲۰ الی ۹۰‌درصد در حال ساخت است. براساس این گزارش، مجتمع خدماتی - رفاهی بین راهی طلاییه پاسارگاد که یکی از دو مجتمع خدماتی - رفاهی بین راهی در محور شیراز - اصفهان است، در زمینی به مساحت ۱۹‌هزار و ۵۰۰‌مترمربع و با هزینه‌ یک میلیارد و ۳۰۰‌میلیون تومان و ظرف مدت ۲۳‌ماه ساخت خواهد شد.

همچنین مجتمع خدماتی - رفاهی بین راهی شهید محمدعلی‌هاشمی صفاشهر که دیگر مجتمع رفاهی بین راهی در محور یاد شده است نیز در زمینی به مساحت ۱۲‌هزار مترمربع و با هزینه‌ای افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰‌میلیون تومان طی ۱۸‌ماه ساخته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، برای هر دو مجتمع نامبرده امکانات رفاهی - خدماتی مختلفی همچون جایگاه سوخت دو منظوره، خدمات خودرویی اعم از تعمیرگاه‌های سبک و سنگین، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه‌های تجاری؛ فضای سبز و مکان‌های اقامتی، پیش‌بینی شده است.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله ۱۱۰‌کیلومتری و شهرستان خرم بید به مرکزیت صفاشهر در فاصله ۱۸۷‌کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.