بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل سیمان باقران از افتتاح فاز اول این کارخانه با تولید روزانه ۵۰۰تن سیمان خاکستری امروز، همزمان با سالگرد سفر رییس‌جمهور به خراسان جنوبی خبر داد.

وی افزود: با افتتاح فاز اول این کارخانه روزانه ۵۰۰تن سیمان تیپ ۲ تولید می‌شود که ۵۰درصد محصول تولیدی به صورت پاکتی و ۵۰درصد نیز به صورت فله عرضه خواهد شد.

حمیدرضا محبی‌پور در مراسم آغاز تولید آزمایشی این کارخانه افزود: تاکنون برای اجرای فاز اول این کارخانه ۳۰میلیارد ریال از محل سرمایه‌های در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری شده است.وی افزود: با راه‌اندازی نهایی کارخانه، یک میلیون و ۱۰۰هزار تن به ظرفیت تولید سالانه سیمان خاکستری کشور افزوده می‌شود. محبی‌پور با بیان اینکه کل طرح تا ۱۸ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با بهره‌برداری کامل طرح میزان تولید به ۳هزارو ۳۰۰تن در روز افزایش می‌یابد.وی میزان اشتغال‌زایی فاز اول این کارخانه را ۳۰۰نفر به صورت مستقیم و ۱۵هزار نفر به صورت غیرمستقیم اعلام کرد. مدیرعامل سیمان باقران با اشاره به بازار هدف کشور افغانستان و ظرفیت خوبی که برای صادرات سیمان وجود دارد، گفت: تعامل با تجار و مسوولان افغانی به این منظور انجام شده و در صورت صدور مجوز سیمان برای این کارخانه، آمادگی برای انجام این کار وجود دارد.