یکی از مهندسان اسبق اینتل که از این شرکت با هدف همکاری در شرکت رقیب AMDکناره‌گیری کرده بود، به اتهام سرقت اسناد محرمانه تجاری اینتل به ارزش یک‌میلیارد دلار محاکمه شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری Associated Press، «بیسواموهان پانی» که ۳۳ سال دارد،‌ در دادگاه منطقه‌ای ایالت ماساچوست آمریکا متهم به چهار کلاه‌برداری و سرقت مجزا برای اسناد تجاری محرمانه اینتل شد، اگر رای نهایی این دادگاه نیز بر پایه اتهام این شخص باشد، وی دست‌کم به ۱۰ سال زندان برای سرقت و ۲۰ سال زندان برای هر یک از کلاه‌برداری‌های صورت گرفته محکوم خواهد شد.

پانی به عنوان مهندس طراح در مرکز اینتل در شهر هادسان(Hudson) ایالت ماساچوست مشغول به فعالیت بود و از ماه ژوئن سال جاری توسط شرکت AMD استخدام شد.

در این جریان، پانی مدیران خود را برای تصمیمات جدید مبنی بر آغاز همکاری با شرکت رقیب AMD مطلع نساخت و نام او همچنان در لیست حقوقی اینتل وجود داشت.

طبق گزارشات رسیده، پانی طی تعطیلات چهار روزه خود ده‌ها سند محرمانه تجاری را از رایانه‌های اینتل در کالیفرنیا به صورت مخفیانه بارگذاری کرد.

اطلاعات محرمانه سرقت شده از اینتل شامل جزئیات مربوط به آخرین فن‌آوری‌های این شرکت در حوزه میکرو‌پردازنده‌ها می‌شود. ارزش این اسناد و مدارک یک‌میلیارد دلار برآورد شده است.