ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: به منظور جلوگیری از دستکاری کنتورهای عقربه‌ای برق در مازندران، کنتورهای دیجیتالی جایگزین این کنتورها خواهند شد.

مدیر توزیع برق شرق مازندران در پانزدهمین اجلاس شورای اسلامی استان با بیان مطلب فوق افزود: الگوی مصرف برق در مازندران ۲۰۰کیلووات است و در صورت استفاده بیشتر به صورت تصاعدی هزینه افزایش خواهد یافت.

منوچهر جعفری با بیان اینکه برق یکی از زیرساخت‌های اصلی زندگی و صنعت محسوب می‌شود، افزود: از سال ۸۵ به بعد شاهد رشد ۱۶درصدی در این زمینه بوده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه منابع مالی وزارت نیرو در بخش برق ناشی از فروش انرژی و انشعاب داخلی است، یادآور شد: در حال حاضر قیمت تمام‌شده برق ۸۷تومان است و میانگین فروش در استان ۱۷تومان و این امر با پراکندگی جمعیت و میزان مشترکان برآورد می‌شود.

جعفری با اشاره به تخلفات انجام‌گرفته در زمینه دستکاری کنتور از طرف مشترکان گفت: ۱۰۰میلیون تومان جریمه نقدی از ۹۷ خانوار متخلف در این بخش دریافت کرده‌ایم. وی افزود: در ۶ماه اول امسال نیز ۳۰۰میلیون تومان از طریق سرقت سیم‌های برق به شبکه برق شرق استان خسارت وارد شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سیم‌های برق از مس است که مورد سرقت قرار می‌گیرد، افزود: نیازمند نظارت جدی با همکاری نیروی انتظامی و نیروهای سازمانی به این منظور هستیم.