تبریز - خبرنگار دنیای اقتصاد: شهردار تبریز گفت: با توجه به تعدد و تنوع وظایف شهرداری‌ها، ضروری است تا دولت و مجلس شورای اسلامی نسبت به ارتقای جایگاه این نهاد مردمی اقدام کنند.

مهندس علیرضا نوین در نشست بررسی ساختار آینده شهرداری افزود: به دلیل برخوردار نبودن شهرداری‌ها از اعتبارات کلان ملی و محول‌شدن ۵۳خدمت و وظیفه به عهده آنان، میزان نارضایتی در بین مردم از شهرداری‌ها همچنان در سطح بالایی قرار دارد.

وی گفت: در دنیای کنونی اداره شهرها به شیوه‌های سنتی و قدیمی، تقریبا غیرممکن است و نیازهای امروزی شهری ایجاب می‌کند تا نسبت به ایجاد مدیریت واحد اقدام شود. وی عدم اقدام در این ارتباط را چالشی جدی و اساسی در برابر شهرداری‌ها ارزیابی کرد.شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی و تقویت شورایا‌ری‌ها تاکید کرد: شورایاری‌ها به عنوان مجموعه مشارکت شهروندی می‌توانند تجربه موفقی برای اداره بهتر شهرها براساس نظرات و پیشنهادهای شهروندان باشند.

در نشست شهردار تبریز با کارشناسان شهرداری تهران ضمن تبادل تجربیات بین شهرداری‌ها، درباره راهکارهای تدوین ساختار جدید شهرداری‌ها و نیز گرایش به ناحیه محوری در مدیریت شهر‌داری‌ها با هدف روان‌کردن خدمات شهری و انتقال شهرداری‌ها به محلات، بحث و بررسی شد.