ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی مدارس فرسوده قائم‌شهر اختصاص یافت. نورا... قاسمی افزود: در حال حاضر حدود ۲۰ آموزشگاه فرسوده در قائم‌شهر وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا چهار سال آینده تمامی مدارس فرسوده قائم‌شهر نوسازی می‌شود.

وی به بهره‌برداری از دبستان تربیت و سمیه در ابتدای سال تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: برای احداث این مدارس ۴میلیارد ریال هزینه شد. قاسمی همچنین به بهره‌برداری از آموزشگاه ۹کلاسه مرحوم «سیفی» اشاره کرد و گفت: ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال برای احداث این آموزشگاه هزینه شد.

وی با اعلام اینکه در دو سال گذشته ۱۰ باب مدرسه در مقاطع مختلف در قائم‌شهر نوسازی و بازسازی شده است، افزود: از سال ۱۳۸۵ مدارس امام علی (ع)، عترت و دبستان فلسطین با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰درصد در حال ساخت است. وی از تخریب و بازسازی پنج مدرسه فاطمیه، فضیلت، حق‌پرست، چمازکتی و دبیرستان فدک در سال ۸۶ خبر داد و تصریح کرد: این مدارس با اعتبار قریب به ۳میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۴۰درصد در حال ساخت است.

قاسمی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته بیش از یک‌میلیارد و ۵۷۰میلیون ریال بابت تعمیرات اساسی مدارس شهرستان قائم‌شهر هزینه شده است، اظهار کرد: از آغاز به کار دولت نهم تاکنون ۹۴مدرسه تحت پوشش این تعمیرات قرار گرفته‌اند که تنها در سال گذشته این تعمیرات بیش از ۱۰هزار دانش‌آموز را شامل شده است. وی ادامه داد: بهسازی مدارس شهرستان قائم‌شهر در قالب طرح هجرت۳، با مشارکت ۴۰۰دانش‌آموز بسیجی این شهر در تابستان گذشته و در ۲۹واحد آموزشی صورت گرفته است.