کمیسیون اقتصادی دولت به استناد قانون برنامه چهارم توسعه و نظر به تایید توجیه فنی-اقتصادی طرح خرید تجهیزات علائم و ارتباطات راه آهن محور اصفهان-شیراز، با تامین اعتبار بیش از ۳۶۷میلیارد ریال به صورت فاینانس برای اجرای این طرح موافقت کرد.

به گزارش «ایسنا» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، کمیسیون اقتصاد بنا به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و به استناد قانون برنامه چهارم توسعه و نظر به تایید توجیه فنی-اقتصادی طرح خرید تجهیزات علائم و ارتباطات راه‌آهن محور اصفهان-شیراز، با اجرای این طرح موافقت کرد. بر اساس این مصوبه، در اجرای طرح خرید تجهیزات علایم و ارتباطات راه‌آهن محور اصفهان-شیراز می‌بایست حداکثر معادل ارزی مبلغ ۵۵میلیارد و ۱۲۷میلیون و ۴۷۸هزار ریال به عنوان پیش پرداخت و میان پرداخت به علاوه معادل ارزی ۳۱۲میلیارد و ۸۹میلیون و ۷۰هزار ریال تسهیلات به صورت خالص از محل تسهیلات موضوع بند (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۸۷ کل کشور اختصاص یابد.

همچنین در اجرای طرح یاد شده علاوه بر اخذ تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست و تایید بانک مرکزی برای بازپرداخت تسهیلات دریافتی، باید قانون «حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی تولیدی و صنعتی و اجرایی کشور در اجرای طرح‌ها و ایجاد تسهیلات به منظور صدور خدمات- مصوب ۱۳۷۵-» رعایت شود. بر این اساس، وزارت راه و ترابری موظف شده است گزارش پیشرفت کار را در مقاطع ۶ماه به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری ارائه کند.

این مصوبه از سوی معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.