ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: سهم بودجه‌ای مازندران در بخش حج تمتع با توجه به نرخ جمعیتی ۷۰میلیون نفری کشور یک در هزار (پذیرش حدود ۴هزار نفر زائر) از سوی عربستان بوده که با تلاش‌های مسوولان مرکز حج و زیارت استان این رقم در سال‌جاری با ۲۰درصد افزایش به تعداد ۵هزار زائر افزایش یافته است. رییس سازمان حج و اوقاف استان مازندران در آستانه هفته حج با بیان مطالب فوق افزود: زائران مازندرانی در قالب ۳۲ کاروان با ظرفیت‌های ۹۸، ۱۴۵، ۱۷۵، ۱۹۰، ۲۲۰ نفره از ۲۸ آبان ماه به مدت ۵ روز از فرودگاه بین‌‌المللی دشت‌نازساری به سوی سرزمین وحی اعزام خواهند شد. حبیب‌الله ساداتی تصریح کرد: این زائران را ثبت‌نام‌شدگان از ۱۵ تیرماه سال ۸۳ و متولدین ۱۳۰۵ و ما قبل آن تا پایان سال ۸۴ که در بانک‌ها نام‌نویسی کرده بودند تشکیل می‌دهند. وی تمام حجاج مازندرانی را مدینه بعد اعلام کرد و افزود: ۳۶۰ نفر شامل مدیر، روحانی، معین، معینه، پزشک، آشپز و مامورین پذیرایی زائران اعضای کاروان‌ها را همراهی خواهند کرد.

رییس سازمان حج و زیارت استان با بیان این که در حال حاضر ثبت‌نام حج تمتع در بانک‌های استان به دلیل کثرت ثبت‌نام شدگان متوقف شده است افزود: مدت انتظار متقاضیانی که تا پایان سال ۸۶ ثبت‌نام کرده‌اند با روند اعزام فعلی (سالی ۵هزار زائر) بین ۱۸ الی ۲۰ سال طول خواهد کشید.

ساداتی در ادامه سهمیه عمره مفرده مازندران را در سال‌جاری ۲۴هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد با تلاش‌های انجام شده با ۳۰درصد افزایش به ۳۲هزار نفر رسیده است.