همدان- خبرنگار دنیای اقتصاد: در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان و وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات واگذاری تلفن خانگی به روستاهای شهرستان رزن آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان همدان، سلیمانی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در مراسم واگذاری تلفن خانگی به تمام خانوارهای روستایی شهرستان رزن افزود: هم اکنون خانوارهای هر ۱۲۶روستای شهرستان رزن دارای تلفن ثابت شده‌اند. وی اضافه کرد: جشن واگذاری تلفن برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود و تا پایان سال جاری نیز پنج استان دیگر جشن واگذاری تلفن ثابت به خانوارهای روستایی را برگزار می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان نیز در این مراسم در خصوص ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در استان همدان اظهار کرد: در شهریور ۸۴ ضریب تلفن ثابت و همراه در این استان به ترتیب ۲۱ و ۴/۸۶درصد بود که این میزان هم اکنون به ۳۱/۶۶ و ۳۰درصد رسیده است.

قاسم نظری پویا افزایش پوشش رادیویی تلفن همراه (BTS) از ۹۰ به ۳۳۷ سایت و انجام تعهدات این شرکت در خصوص مصوبات سفر نخست هیات دولت به استان را از دیگر کارهای صورت گرفته در همدان برشمرد و خاطرنشان کرد: هم اکنون مصوبات سفر دوم رییس‌جمهور به استان نیز ۴۵درصد رشد نشان می‌دهد.