ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: زمین‌های شهرک‌های صنعتی مازندران با تشکیل کمیته‌ای به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

مرتضی هاشم‌پور، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در گردهمایی صاحبان صنعت و سرمایه‌گذاران شهرک‌صنعتی تشبندان محمودآباد که با حضور نماینده مردم نور و محمودآباد و عضو هیات‌رییسه مجلس، برگزار شد با اشاره به اهمیت زمین در شهرک‌های صنعتی استان مازندران گفت: واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران با تشکیل کمیته‌ای متشکل از نماینده‌ای از استانداری،‌ فرماندار منطقه و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی پس از بررسی‌های به‌عمل آمده صورت می‌گیرد تا زمین به افراد قابل‌اعتماد و اهل صنعت که می‌توانند در اقتصاد منطقه تاثیرگذار باشند، واگذار شود.

وی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه برای رشد و توسعه صنعت استان گفت: ایجاد شهرک صنعتی و توسعه صنایع کوچک که بیش از ۸۵درصد صنعت استان را تشکیل می‌دهند، دو ماموریت اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی است که با تدوین برنامه از ابتدای سال جاری به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین افزود: به منظور اجرای اهداف سازمان برای تسهیل در روند امور صاحبان صنعت و کاهش هزینه‌ها طرح‌های نوآورانه را به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران پیشنهاد دادیم که در دست بررسی است.

هاشم‌پور ایجاد ایستگاه خدمات‌رسانی به متقاضیان، شناسنامه‌دار کردن واحدهای صنعتی، ایجاد شهرک‌های عمودی و تولید در عمق و ارتفاع، تدوین سند توسعه صنایع کوچک، اتصالات اینترانتی دفاتر شهرک‌های صنعتی به دفتر مرکزی استان، ایجاد زون فناوری، محتواسازی پورتال صنایع کوچک ومشاوران صنعتی، طراحی و ایجاد انبار متمرکز برای ذخیره‌سازی کالا، یکسان‌سازی سر در ورودی تمامی شهرک‌ها و مکان‌یابی، طراحی و ایجاد مجتمع‌های کارگاهی را از اهم برنامه‌های نوآورانه شرکت شهرک‌ها دانست و گفت: بعضی از این طرح‌ها در استان عملیاتی شده، بعضی‌ها در حال بهره‌برداری بوده و برخی دیگر در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به کمبود زمین در استان خاطرنشان کرد: با افرادی که در خانواده صنعت، جایگاهی ندارند و در شهرک‌های صنعتی تنها به دنبال ارزش افزوده زمین بوده و اهدافی غیر از تولید را دنبال می‌کنند به صورت جدی برخورد خواهیم کرد تا سرمایه‌گذاران واقعی در شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذاری کنند.

وی در ادامه از واگذاری ۲۰هکتار از اراضی توسعه تشبندان خبر داد و گفت: در آینده نزدیک زمانی که به طور کامل طرح توسعه، عملیات زیرساخت‌ و کارهای عمرانی آن به اتمام رسد به متقاضیان واگذار خواهد شد.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰نفر متقاضی در نوبت اخذ زمین در شهرک صنعتی تشبندان هستند، اظهار کرد: این شهرک با وجود قابلیت‌های مناسب و انبوه متقاضی قابل‌توسعه بیشتر است.

وی اجرای زیرسازی آسفالت و جمع‌آوری آب‌های سطحی، اجرای عملیات فاضلاب و انشعابات ساخت ساختمان اداری شهرک تا پایان سال جاری و ساخت پست ۶۳کیلوولت را از اهم اقدامات عمرانی شهرک صنعتی تشبندان دانست و گفت: همه این فعالیت‌ها با مبلغ تخصیصی در ورودی شهرک‌ها برای شفاف‌سازی و آگاهی صاحبان صنایع نصب شده تا آنها از چگونگی فعالیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در شهرک‌ها باخبر شوند و در جهت پیشبرد فعالیت‌های عمرانی شهرک‌ها کمک کنند.

راه‌اندازی پورتال صنایع کوچک مازندران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با تاکید بر نقش ارتباطات و تاثیر آن بر کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید گفت: وب‌سایت صنایع کوچک مازندران با قابلیت معرفی واحدهای صنعتی بهره‌بردار در این استان که در شهرک و نواحی صنعتی مستقر می‌باشند، محتواسازی شده و آماده بهره‌برداری است. وی گفت: این سایت که حاوی اطلاعات موردنیاز واحدهای صنعتی اعم از معرفی محصولات و ویژگی آن، چگونگی تماس با واحد صنعتی و اطلاعات عمومی واحدها است، همراه با تصاویر واحدهای صنعتی و محصولات آنها بر روی اینترنت بارگذاری شد. وی افزود: به این ترتیب اطلاعات واحدهای صنعتی یادشده از طریق آدرس sme.ir قابل ردیابی است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: این بانک اطلاعاتی تحت وب‌ توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران طراحی شده و دارای قابلیت‌های متنوع و متعددی است.