بیرجند- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان ۲۳۷ حرفه در ۳۰ رشته آموزش داده می‌شود که این رشته‌ها بر اساس نیازسنجی که قبلا صورت گرفته مشخص شده‌اند.

لطیفی در گردهمایی مسوولان ستادی و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بیرجند افزود: فارغ‌التحصیلان مراکز آموزش عالی استقبال خوبی از این آموزش‌ها داشته‌اند و در حال حاضر نیز اکثر کارآموزان و حرفه‌آموزان را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند.

وی اشتغال را یکی از ارکان عمومی و امنیت برای منطقه دانست و اظهار کرد: به دلیل رشد سریع تکنولوژی نباید انتظار داشت تمامی آموزش‌های ما منطبق با بازار کار باشد ولی بیش از ۹۰درصد آموزش‌های ما مطابق با تجهیزات روز انجام می‌گیرد و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای هیچ گونه مشکلی برای خرید تجهیزات نداشته تا بتواند آموزش‌ها را به صورت کامل و مطابق تکنولوژی روز آموزش دهد.

وی تصریح کرد: در بحث جوشکاری به رغم ۷کارگاه جوشکاری موجود در استان هیچ گونه جوشکار آموزش دیده بیکاری نداریم و کارآموزان قبل از خروج از کارگاه آموزشی قرارداد شغلی می‌بندند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: به منظور ترویج آموزش‌های مهارتی از ابتدای سال، بیش از ۳۰تفاهمنامه با سازمان‌ها و نهادهای دولتی منعقد کرده و همچنین برای نیل به استراتژی سازمان تعدادی از کارگاه‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.