توفان و جاری شدن سیل در مناطق مختلف کشور در سه‌شنبه شب گذشته موجب کشته شدن ۱۶ نفر از هموطنان و مجروح شدن تعداد دیگری شد.

دبیر ستاد حوادث و سوانح استانداری چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: در پی بارش ناگهانی باران و جاری شدن سیلاب در بخش «بازفت» شهرستان کوهرنگ ۱۱ نفر از عشایر کوچرو جان خود را از دست دادند.

ستار فرهادی خسارت مالی از جمله تلف شدن احشام، مزارع کشاورزی و شیلات در این مناطق را سنگین دانست و گفت: تاکنون برآورد خسارت، گزارش نشده است.

بخش‌های بازفت ومیانکوه از توابع شهرستان‌های کوهرنگ واردل در ۱۶۰ کیلومتری مرکزاستان چهارمحال و بختیاری واقع‌اند.

قدرت‌ا... نظری، بخشدار میانکوه شهرستان اردل نیز گفت: تخریب پنج مزرعه پرورش ماهی ۲۵۰ تنی و تلف شدن یک هزار و ۳۰ راس دام سبک در روستاهای «لبد» و «گوزلک» از خسارات مالی گزارش شده از مناطق حادثه دیده است.

وی از بین رفتن ۳۰۰ هکتار شالیزار برنج آماده برداشت و باغ انار را از دیگر خسارت وارد به این مناطق سیل‌زده عنوان کرد.

بخشدار میانکوه، از مسدود شدن راه‌های تمام ۳۰ روستا و آبادی این بخش خبر داد و گفت: ستاد حوادث شهرستان اردل در تلاش برای بازگشایی راه اصلی مرکز بخش با شهرستان و استان است.

به گزارش ایرنا، بخش میانکوه با جمعیت بالغ بر ۱۷هزار نفر در۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع است.

براساس این گزارش توفان سه‌شنبه شب در شهرستان های اهواز و گتوند نیز سه کشته و چهار زخمی‌برجای گذاشت.

مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه خوزستان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: توفان در اهواز سه کشته و سه مجروح و در شهرستان گتوند نیز یک مجروح داشته است.

شاپور رستمی‌اضافه کرد: این وضعیت در شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوش، شوشتر، اهواز، گتوند، دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر، رامهرمز، رامشیر و رامهرمز به وجود آمد.

توفان سه‌شنبه شب همچنین منجر به شکستن شاخه‌های برخی درختان و نیز قطع برق در برخی از این مناطق به مدت سه ساعت شد.

سرپرست هواشناسی خوزستان نیز گفت: این توفان با سرعت ۸۰ تا ۹۰کیلومتر بر ساعت سبب ایجاد گرد و غبار شدید و به دنبال آن رگبار، باران و رعد و برق در سطح استان شد.