مشهد- خبرنگار دنیای‌اقتصاد- مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی اعلام کرد: سرویس اینترنت تلفن همراه (GPRS) همراه اول تا دو ماه آینده در استان راه‌اندازی می‌شود.

علی کارگزار افزود: تجهیزات و امکانات فنی این سامانه مهیا است و به زودی متقاضیان در استان می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. وی همچنین در مراسم بهره‌برداری از ۴۳۰ طرح مخابراتی که همزمان با آخرین روز هفته دولت با حضور معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در استان خراسان رضوی افتتاح شد، گفت: این طرح‌ها با حدود ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

این مقام مسوول افزود: شش‌هزار و ۳۲۷ شماره تلفن دیجیتال، تاسیس ۱۷ مرکز تلفن کم و پرظرفیت، نصب و راه‌اندازی ۴۸ ایستگاه تلفن همراه، تاسیس ۷۲ دفتر مخابرات روستایی، نصب ۳۱ دستگاه کافوی نوری و راه‌اندازی ۵۲ سایت بی‌سیم روستایی از جمله این طرح‌ها است.وی گفت:‌ تاسیس ۱۷۸ دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) روستایی، ایجاد یک‌هزار و ۶۳۱ پورت دیتا، ایجاد مراکز ۱۰۰هزار شماره‌ای کنترل تلفن همراه، طرح فیبر نوری سرخس-مشهد به طول ۱۷۵ کیلومتر، نصب و راه‌اندازی مرکز سوئیچ روستایی با ظرفیت هزار و ۱۶۰ شماره تلفن در ۱۸ روستا از دیگر طرح‌هایی است که به بهره‌برداری رسید.

کارگزار تعداد روستاهای دارای تلفن ثابت از ابتدای تاسیس مخابرات تا شهریور ۸۴ را ۴۶۹ روستا عنوان کرد و اظهار کرد: یک‌هزار و ۴۰۱ روستا نیز از ابتدای دولت نهم تاکنون دارای ارتباط شدند و تا پایان سال آینده یکصد روستای باقی مانده نیز دارای تلفن ثابت می‌شوند.وی با بیان اینکه از ابتدای دولت نهم تاکنون سه‌هزار و ۷۹۷ کیلومتر فیبر نوری در خراسان رضوی راه‌اندازی شده است، گفت: از ابتدای تاسیس مخابرات تا شهریور ۸۴، شش‌هزار و ۲۸۷ کیلومتر فیبر نوری در استان نصب شده بود.

کارگزار تعداد آنتن‌های تلفن همراه (BTS) استان را در عملکرد دولت نهم ۶۲۸ دستگاه ذکر کرد و افزود: ۳۲۳ آنتن تلفن همراه نیز از ابتدای تاسیس مخابرات تا شهریور ۸۴ نصب شده بود و تا پایان سال ۱۵۰ ایستگاه دیگر افزوده می‌شود.

این مسوول عملکرد شرکت مخابرات در حوزه مشترکان تلفن همراه استان از ابتدای تاسیس تا شهریور ۸۴ را ۳۹۷هزار و ۸۲ مشترک عنوان کرد و گفت: یک‌میلیون و ۹۲هزار و یک مشترک از ابتدای کار دولت نهم به این رقم اضافه شده است.

او با اشاره به اینکه ۶۱ دفتر خدمات ارتباط شهری در استان خراسان رضوی از ابتدای دولت نهم تاکنون ایجاد شده، افزود: این رقم از ابتدای تاسیس مخابرات تا شهریور ۸۴ تنها ۵۳ دفتر بود.