مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به حجم بالای ساخت‌و‌ساز کشور به ویژه ساخت ۱۵میلیون واحد مسکونی طرح مسکن مهر ضرورت دارد که بحث سنتی‌سازی در ساختمان را کنار بگذاریم و به سمت صنعتی‌سازی حرکت کنیم.

سعید حسین‌پور با بیان این که در ساختمان‌سازی به معماری ایرانی اسلامی کمتر توجه می‌شود، اظهار کرد: باید با صنعتی‌سازی و با رعایت حفظ معماری ایرانی - اسلامی و مقاوم سازی سرعت ساخت در مسکن را افزایش بدهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هر زمانی که بتوانیم روزانه حداقل یک واحد ۱۰۰ متری مسکونی را بسازیم، می‌توانیم ادعا کنیم که به صنعتی‌سازی ساختمانی رسیده‌ایم.

حسین پور با بیان اینکه صنعتی‌سازی ساختمان در استان خراسان رضوی شروع شده است، افزود: با توجه به این که کمتر از ۵درصد ساختمان‌سازی در کشور صنعتی‌سازی است، می‌توان گفت که صنعتی‌سازی در خراسان رضوی نسبت به سطح کشور بی نظیر است.

وی تصریح کرد: سقف ساخت مسکن مهر در سال جاری برای استان ۱۲۳هزار واحد مسکونی است که ۱۰۰درصد برای ساخت این واحدهای مسکونی را به ۷۰۰ تعاونی واگذار کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خراسان رضوی اذعان کرد: برای صنعتی‌سازی ساختمان نیاز به فرهنگ‌سازی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی داریم.