ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: براساس تفاهمنامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، از سوی شهرداری بابل طرح جامع مرمت، احیا و نوسازی بافت تاریخی شهرستان بابل تدوین خواهد شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان مطلب فوق افزود: طرح جامع مرمت آثار ارزشمند بابل پس از تامین اعتبار، تدوین و به شورای بافت تاریخی کشور ارسال می‌شود تا پس از بررسی برای تصویب در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مطرح شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای بافت تاریخی این شهرستان گفت: از این پس هر‌گونه اقدام اجرایی درخصوص مرمت، احیا و بهسازی در بافت تاریخی شهرستان بابل مطابق با طرح تفصیلی این شهرستان صورت خواهد گرفت، سازمان و شورای ثبت نیز بر روند کار نظارت خواهند کرد.

وی یادآور شد: به استناد ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۱۵ قانون برنامه چهارم تامین اعتبارات لازم برای اجرای این آیین‌نامه به پیشنهاد سازمان استان در برنامه سالانه پیش‌بینی خواهد شد.

عباس‌نژاد از برگزاری نشست‌های تخصصی، همایش‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی با همکاری شهرداری بابل خبر داد و افزود: با همکاری شهرداری بابل جلسات منظمی با نماینده سازمان‌های مردمی از اقشار مختلف مردم این شهرستان برای مشارکت در طرح‌های دست‌بافت دعوت به عمل می‌آید.

در خاتمه یادآور می‌شود که این تفاهمنامه به امضای شورای شهر آمل نیز رسیده است و در آینده نزدیک تفاهمنامه‌های دیگری نیز در این زمینه با شهرداری‌های شهرهای بابلسر و ساری نیز منعقد خواهد شد.