رشت- خبرنگار دنیای اقتصاد: سامانه خدمات امور گمرکی منطقه آزاد انزلی با آدرس مستقیم Anzali.iranfreezone.com و یا از طریق پایگاه اینترنتی سازمان به آدرس Anzalifz.ir در دسترس عموم قرار گرفت. عبدالعظیم بازگیر، قائم‌مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی با اعلام خبر فوق گفت: پرتال خدمات امور گمرکی و تسهیلات بازرگانی سازمان منطقه آزاد انزلی با هدف توسعه تجارت الکترونیک در هفته دولت به بهره‌برداری رسید. وی افزود: به کمک این سامانه بازرگانان، صاحبان کالا و تجار می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و به آسانی از طریق اینترنت یا تلفن همراه، تمامی امور مربوط به صادرات و واردات کالاهای خود را از مسیر گمرک منطقه آزاد انزلی پیگیری کنند. قائم‌مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: تمامی اطلاعات مربوط به کالاهای تخلیه و بارگیری شده موجودی انبار، حقوقی و عوارض گمرکی پرداخت شده، مراحل ارزیابی و سایر اطلاعات مورد نیاز مشتریان سازمان در این سامانه قرار گرفته و صاحبان کالا قادر خواهند بود در هر لحظه و مکانی از وضعیت روند صدور یا ترخیص کالاهای خود باخبر شوند.

بازگیر گفت: از طریق این سامانه امکان ثبت اظهارنامه الکترونیکی نیز فراهم آمده و بازرگانان با کمک آن می‌توانند قبل از ورود کالا به منطقه، اطلاعات مورد نیاز را بیشتر به سازمان اظهار کنند و از حقوق و عوارض گمرکی مطلع شوند.

وی گفت: امکان امضای الکترونیکی از دیگر مزایای این پرتال است که بعد از این بخش عمده‌ای از تاییدیه‌های صادره سازمان در خصوص اسناد مبادلات تجاری به صورت امضاهای الکترونیکی خواهد بود که نقش بسزایی در کاهش مدت زمان توقف کالا و تسهیل فرآیند صادرات و واردات ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان افزود: این خدمات کاملا رایگان است و تمامی بازرگانان می‌توانند ضمن تماس با مدیریت امور گمرکی و بندری سازمان از شناسه کاربری خود مطلع و به عضویت این پرتال درآیند.