رشت - مرتضی گلشاهی: همزمان با هفته دولت و با حضور معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت صنایع و معادن واحد تولید فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی شرکت دام و دریا (پونل) در استان گیلان به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر صنایع و معادن در مراسم بهره‌برداری از این واحد با اشاره به اهمیت صنایع تولید مواد غذایی و نیز صادرات این محصولات گفت:‌ در دنیای امروز غذا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به‌طوری‌که در کشورهای توسعه‌یافته کارخانجات مواد غذایی در زمره بزرگ‌ترین کارخانجات صنایع قرار دارند، از این‌رو حضور سرمایه‌گذاران ایرانی در این عرصه و تولید انواع مواد غذایی کنسروی و آماده و دیگر فرآورده‌های غذایی نشان از درایت سرمایه‌گذاران و صنعتگران ایرانی دارد که همپای کشورهای توسعه‌یافته در این عرصه گام برمی‌دارند.

شیخ‌نیا همچنین حضور شرکت‌های تولید مواد غذایی همچون پونل در عرصه‌های بین‌المللی و رقابت با کشورهای اروپایی و توسعه‌یافته را نشان تجربه، تخصص و کیفیت ممتاز محصولات این شرکت دانست و گفت: بدون شک رمز بقای واحدهای تولیدی و صنعتی به‌ویژه صنایع غذایی در عرصه‌های بین‌المللی و حتی عرصه داخلی رعایت کیفیت و اخذ استانداردهای روز دنیا است.

مدیرعامل گروه صنعتی پونل نیز در مراسم بهره‌برداری از این واحد گفت: شرکت تولیدی و بازرگانی دام و دریا در سال ۱۳۶۸ تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد و پس از گذشت چند سال باتوجه به کیفیت مواد غذایی به ویژه محصولات دریایی ایران برای ایجاد تحول در صنایع غذایی ایران و حضور در بازارهای جهانی فعالیت خود را گسترش داد و از سال ۱۳۷۷ با نام تجاری «پونل غذای سلامتی» وارد بازار شد.

سیدمصطفی حسینی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه عزم خود را جزم کرده‌ایم تا هر سال یک واحد تولیدی به مجموعه پونل اضافه کرده و زمینه تولید، اشتغال و صادرات بیشتر را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر واحد قدیمی کنسروسازی که ظرفیت آن نیز افزایش یافته است یک واحد تولید فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی فوق ممتاز با ظرفیت ۶هزار تن در سال بدون هیچ‌گونه افزودنی و واحد تولید غذای آماده (Fast Food) با ظرفیت ۱۹هزار تن با نام پیشگامان غذایی سلامتی و واحد فرآوری و بسته‌بندی ماهی و شاه‌میگو برای صادرات به اروپا وارد مدار تولید شده‌اند، همچنین ۸ فروشگاه زنجیره‌ای بر فروش محصولات تولیدی پونل در گیلان و تهران توسط گروه پونل راه‌اندازی شده است.

حسینی‌نژاد سپس از راه‌اندازی اولین رستوران پنج‌ستاره ایران توسط گروه پونل در فضایی زیبا در تهران خبر داد و اظهار امیدواری کرد، که در آینده‌ای نزدیک دو واحد تولید نان و تولید سس در کارخانه تولید ساندویچ پونل نیز راه‌اندازی ‌شوند.

مدیرعامل گروه صنعتی پونل در ادامه با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری در این شرکت از بدو تاسیس تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است درخصوص صادرات محصولات پونل اظهار کرد: در‌حال‌حاضر محصولات پونل به کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، آمریکا، عربستان،‌ امارات، اسپانیا و ... صادر می‌شوند.