بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: به مناسبت هفته دولت، ۶۰ طرح عمرانی و خدماتی شهرداری بیرجند با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

شهردار بیرجند در مراسم افتتاح این طرح‌ها با بیان اینکه اعتبارات سفر دوم هیات دولت به خراسان جنوبی به شهرداری بیرجند چشم‌گیر بوده است، گفت: تلاش مجموعه شهرداری بیرجند این است تا اعتبارات به نحو احسن جذب و در طرح‌ها به صورت صحیح مصرف شود. محمود محسن‌زاده به آغاز عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی خیابان جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: این پارکینگ در ۹ طبقه ساخته می‌شود که مشکل ترافیک و پارکینگ را در خیابان جمهوری کاهش می‌دهد. وی مدت ساخت این پارکنیگ را حدود یک سال دانست و اظهار کرد: حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح پیش‌بینی شده که تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان از سفر دوم هیات دولت به این طرح اختصاص پیدا کرده است.

شهردار بیرجند در مورد راه‌‌اندازی شهر‌بازی در پارک صیاد شیرازی نیز گفت: تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید و راه‌اندازی چند دستگاه شهر‌بازی هزینه شده است که امیدواریم هر ماه یک دستگاه جدید به این شهربازی اضافه شود. عضو شورای شهر بیرجند نیز خدمات دولت نهم را در استان خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اعتبارات خوب دولت برای شهر بیرجند، هنوز شاهد مشکلات زیادی از جمله حاشیه‌نشینی، بافت فرسوده و ترافیک در شهر هستیم که باید برای رفع این موانع فکری کرد.

ساخت کمربندی جنوب و جنوب غرب بیرجند، افتتاح بلیت الکترونیکی شهروندی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی به نرم‌افزار و سخت‌افزار، راه‌اندازی شهربازی، ساخت دیوار ساحلی پل سراب، ساخت پارک کویر در معصومیه، افتتاح دو پارک اینترنتی و افتتاح طرح کیوسک‌های اطلاع‌رسانی شهری از مهم‌ترین طرح‌های افتتاح شده شهرداری بیرجند بود.