ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرکل بانک کشاورزی استان مازندران، از افزایش سطح بیمه محصولات برنج از ۵۰هزار هکتار در سال ۸۶ به ۹۲هزار هکتار در سال‌جاری خبر داد.

محمدتقی بهشتی، در جمع خبرنگاران، با اشاره به رشد صد در صدی بیمه محصولات برنج استان، مشکلات سرما و خشکسالی را در این رشد موثر دانست.وی در رابطه با ماموریت بانک کشاورزی در استان و کشور گفت: بانک کشاورزی به‌عنوان بانکی تخصصی با توجه به انجام کارهای بخش کشاورزی تمام خدمات بانکی که بانک‌های دیگر انجام می‌دهند را نیز به مشتریان ارائه می‌کند.

وی بیشتر مشتریان این بانک را آسیب‌دیدگان، خسارت‌دیدگان و کشاورزان دانست و گفت: ۹۷درصد وام‌‌های پرداختی از سوی بانک کشاورزی فقط با دادن یک ضمانت‌نامه برای مدت سه سال انجام گرفته است.بهشتی متوسط وام‌های پرداختی را سه میلیون‌ تومان اعلام کرد و افزود: هیچ بانکی در بحث عدالت‌محوری این‌گونه گسترده عمل نمی‌کند.وی تصریح کرد: در کل سیستم بانکی کشور تا پایان خردادماه، ۶۰ هزار میلیارد تومان پرداختی وام داشته‌ایم که بیش از ۵۰درصد آن حدود ۶هزار میلیارد تومان مربوط به بانک کشاورزی بوده و از این میان نیز ۵۰درصد پرداختی‌ها در بخش کشاورزی بوده است. وی یادآور شد: سپرده مردم نزد بانک کشاورزی ۴هزار میلیارد تومان است و بانک با پرداخت ۶۱۵۰ میلیارد تومان بیش از دو میلیارد تومان اضافه پرداخت داشته است.

مدیرعامل بانک کشاورزی استان در رابطه با وام‌های اشتغال‌زا خصوصا در بخش طرح‌های زودبازده و ارائه آن توسط فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی نیز گفت: بیش از یک‌هزار میلیارد دلار در این راه سرمایه‌گذاری و برای ۹۷۹ نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.در خاتمه وی از تشکیل ستاد بیمه بخش کشاورزی در سال گذشته خبر داد و افزود: یکی از کارهای مهم انجام گرفته در این ستاد اجرای طرح تضمین بیمه برنج به‌طور کامل بوده است.