مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری مشهد گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۵میلیون زائر و مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری مشهد به این کلان‌شهر آمد و شد کردند.

محمد رضا ابراهیم‌زاده افزود: ساختمان جدید پایانه مشهد، خروجی ۸۰هزار مسافر در روز را جوابگو است و تا ۱۵۰هزار نفر نیز ظرفیت دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۲هزار و ۵۰۰دستگاه اتوبوس به پایانه مسافربری مشهد وارد و خارج می‌شوند، گفت: با بهره‌برداری از ساختمان جدید پایانه که در وسعت ۵۰هکتار و زیربنای ۴۵هزار مترمربع ساخته شده تا روزی ۴هزار دستگاه اتوبوس نیز می‌توان پاسخ گفت.

وی با اشاره به اینکه پایانه مشابهی در کشور به این وسعت نداریم، اظهار کرد: به منظور تلطیف هوای پایانه مسافربری مشهد و مناطق اطراف آن، فضای سبزی به وسعت پنج‌هکتار پیش‌بینی شده است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: تا سه ماه آینده، تمام صنوف پراکنده در پایانه مسافربری مشهد در طبقه زیرین ساماندهی می‌شوند و سامانه مکانیزه پیشرفته‌ای از جمله سامانه‌های کنترل خودکار اتوبوس، فنی ساختمان، صوتی و تصویری و اطلاع‌رسانی به بهره‌برداری می‌رسد.

او یادآور شد: پایانه مسافربری مشهد تنها پایانه‌ای در کشور است که مکانیزه اجرا و اداره می‌شود.

وی افزود: ساخت ساختمان ویژه پلیس، ساختمان دو هتل برای رانندگان و مسافران اتوبوس، پارکینگ سرپوشیده و انبارهای مکانیزه در طرح توسعه دیده شده است.