رشت- خبرنگار دنیای اقتصاد: با توجه به قدیمی و فرسوده بودن برخی از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، درمانی استان گیلان و کمبود برخی از تجهیزات پزشکی روز، طی سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای بازسازی و خرید تجهیزات پزشکی ۷۰میلیارد ریال هزینه کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام مطلب فوق و با اشاره به ضرورت اصلاح و بازسازی دیگر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی استان گفت: شرایط اقلیمی و جوی استان گیلان سبب می‌شود تا عمر مفید ساختمان‌ها کاهش یابد، همچنین هزینه نگهداری و مرمت ابنیه در گیلان گران‌تر از دیگر استان‌ها است. این در حالی است که لازمه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب به مردم و بیماران این است که ساختمان‌ها و مراکز درمانی از ظاهر و نمایی شیک برخوردار باشند.

وی در ادامه به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: در حوزه بهره‌گیری از نیروهای متخصص و کارآمد، از جمله اقداماتی که به شدت پیگیری شد، اجرای طرح پزشک خانواده بود که خوشبختانه در حال حاضر با جذب ۳۲۰پزشک و ۲۵۰ماما این طرح به طور کامل در استان اجرا و این استان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در این خصوص انتخاب شده است. بهبودی ادامه داد: همچنین هزار و ۷۰۰نفر نیروی انسانی در بخش‌های پرستاری، مامایی، رادیولوژی، بهداشت محیط، اورژانس و غیره با اولویت کار در مناطق محروم استان جذب شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های معتبر جهان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه با رایزنی‌های به عمل آمده تبادل استادان مغز و اعصاب و دوره‌های کوتاه‌مدت بازآموزی برای استادان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آلمان به زودی برگزار می‌شود.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به خدمات درمانی ارائه شده به مردم و مقایسه استان با دیگر استان‌های کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان گیلان با داشتن ۶دانشکده، ۳۱۰عضو هیات علمی، ۶۱پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۹۷۰ خانه بهداشت و ۲۰۰مرکز بهداشت و پوشش ۱۰۰درصد پزشک خانواده و ۴۸تخت ICU در مرکز استان و ۲۰تخت ICU در شهرستان‌ها، از جایگاه مناسبی در سطح کشور برخوردار است.