مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: لایحه کسب و کار که برای نخستین بار به اتاق بازرگانی صنایع و معادن واگذار شده، به زودی تدوین و به دولت ارائه خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان با اعلام این مطلب گفت: تدوین لایحه یاد شده برای کاهش فاصله بین بخش‌خصوصی و دولتی به اتاق بازرگانی صنایع و معادن واگذار شده است.

غلامحسین شافعی افزود: در این لایحه به اخلاق و امنیت کسب و کار، همچنین قوانین پایدار برای سرمایه‌گذاری داخلی و جذب سرمایه‌های خارجی تاکید شده است.

وی با بیان اینکه لایحه کسب و کار با مشارکت همه اتاق‌های بازرگانی صنایع و معادن کشور تدوین می‌شود، گفت: نظر همه تشکل‌های اقتصادی زیرمجموعه اتاق‌های بازرگانی در این خصوص اعمال خواهد شد.وی با اشاره به اینکه قرار است اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور حضور پررنگ‌تری در ایفای نقش اتاق بازرگانی ایران داشته باشند، گفت: اتاق‌های بازرگانی در ارتباط با روابط خارجی تقسیم‌بندی شده و بسیاری از اتاق‌ها، معین کشورهای همسایه خود خواهند شد.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران در حال تدوین برنامه بلندمدت با استفاده از الگوهای موثر جهانی برای ایفای نقش اساسی در سازندگی کشور است.وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دو تشکل بانوان و جوانان کارآفرین در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان گفت: اتحادیه بانوان کارآفرین با هدف افزایش نقش بانوان در توسعه اقتصاد کشور، ارتقای کار بانوان و رفع مشکلات این بخش فعالیت خواهد کرد. وی اضافه کرد: در اتحادیه کارآفرینان جوان نیز مدیران جوان را شناسایی کرده و سپس برای ورود جوانانی که بخواهند وارد این عرصه شوند، دعوت به عمل می‌آید تا با کسب آموزش‌های لازم به باور موفقیت و کارآفرینی برسند.