رییس گروه گازرسانی به غرب کردستان از آغاز عملیات گازرسانی به ۳۰۰ روستای استان خبر داد.

محمد خلیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اظهار کرد: شرکت گاز استان کردستان برنامه‌ای ویژه و گسترده را برای گازرسانی به ۳۰۰ روستای استان آغاز کرده و هم‌اکنون در بعضی از شهرستان‌ها عملیات در حال پیگیری و اجرا است.

وی ادامه داد: زمینه گازرسانی به ۱۵۰ روستا در شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان و سروآباد فراهم شده که عملیات چندین طرح آن اجرایی و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس گروه گازرسانی به غرب استان کردستان عنوان کرد: در شهرستان مرزی بانه عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۵ روستا و ۲ شهر آرمرده و کانی سور در مراحل نهایی انجام کار قرار دارد و تا هفته‌های آینده عملیات گازرسانی به ۳۰ روستای دیگر از توابع این شهرستان آغاز خواهد شد. وی با اشاره به اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها در استان کردستان افزود: برای اجرای طرح گازرسانی به روستاهای شهرستان مرزی بانه اعتباری بیش از ۵۷میلیارد ریال برآورد شده است که تاکنون بخشی از این اعتبار نیز هزینه شده است. رییس گروه گازرسانی به غرب استان کردستان در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در شهرستان مریوان عنوان کرد: همچنین تاکنون شبکه‌گذاری ۳۱ روستای شهرستان مریوان انجام گرفته و نصب بیش از پنج هزار انشعاب برای روستاهای اطراف دریاچه زریبار نیز در دست اجرا است.