66 طرح توزیع برق در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد

بندرعباس - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، از افتتاح ۶۶ طرح با اعتبار ۱۵۰میلیارد ریال از سوی این سازمان در هفته دولت خبر داد.

وجدانی، این طرح‌ها را شامل ۱۱۴کیلومتر شبکه فشار ضعیف (هوایی - زمینی)، ۱۲۲کیلومتر شبکه فشار متوسط (هوایی - زمینی)، ۴۶کیلومتر شبکه روشنایی معابر، ۳۹۷ دستگاه پست هوایی، ۱۵ دستگاه پست زمینی و ۲ باب ساختمان اداری در پارسیان و حاجی‌آباد دانست.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها ۱۲هزار مشترک جدید برق‌دار می‌شوند، افزود: منابع این طرح‌ها از محل اعتبارات داخلی شرکت و وزارت نیرو تامین شده است. یک میلیارد تومان نیز از اعتبارات استانی به این طرح‌ها تعلق گرفته است.

وجدانی تعداد مشترکان برق این استان را با اضافه شدن ۱۲هزار مشترک جدید، ۳۶۷هزار مشترک دانست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در بخش دیگر، میزان افزایش بار نسبت به سال گذشته را حدود ۳درصد دانست و گفت: مردم نیز با صرفه‌جویی ۷درصد ما را یاری کردند که امیدواریم با تداوم همکاری مردم ۳درصد افزایش بار نیز کاهش یابد و به صرفه‌جویی ۱۰درصدی که مدنظر است برسیم.

وی تصریح کرد: در بحث خاموشی‌ها نیز در پایان تیر ماه و در مدت ۴ماه اول سال موفق شدیم شاخص را نسبت به‌گذشته بهبود بخشیم و از ۶ دقیقه در سال گذشته به ۴ دقیقه به ازای هر مشترک در سالجاری برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان ادامه داد. تاکنون ۴۱۰۰ درخواست نصب انشعاب به ما رسیده است که ۱۵۲۶ مورد آن بررسی شده و ۴۲۶ فقره انشعاب نیز ظرف یکسال گذشته وصل شده است.

وجدانی افزود: به ‌موجب بخشنامه وزارت نیرو که مرتبط با مصوبه هیات‌دولت و نامه معاون اول رییس‌جمهور است، مقرر شده بهای برق دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۱۶۰ قانون برنامه چهارم توسعه از تاریخ ۱/۱/۸۷ با قیمت آزاد محاسبه شود.

این مقام مسوول اذعان کرد: این قیمت در ساعات میان‌باری ۷۷۳ ریال، در ساعات اوج بار ۱۵۰۰ ریال و در ساعات کم‌باری به ۳۹۰ ریال به ازای هر کیلو وات ساعت می‌رسد و قبض دستگاه‌های مشمول این قانون نیز از ابتدای سال اصلاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه به‌دنبال تدوین برنامه ۵ ساله شرکت در قالب برنامه استراتژیک هستیم تا با استقرار نظام کیفیت و استفاده از چرخه PDCA اصلاحات مناسبی را در ساختار شرکت ایجاد و فرآیندهای داخلی را اصلاح کنیم، افزود: در تلاش هستیم با بهبود سیاست در مسیری که طراحی کردیم به‌جلو پیش برویم و شرکت را به جایگاه واقعی خود برسانیم.