مرکز تحقیقات کاربردی هواشناسی خوزستان با حضور معاون وزیر راه و ترابری و رییس سازمان هواشناسی کشور در اهواز به بهره برداری رسید.

به گزارش «ایرنا»، این مرکز در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و با صرف ۲۰میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی و ملی در مدت چهار سال ساخته شد.

این مرکز هواشناسی به منظور بهره‌گیری از فعالیت‌های تحقیقاتی در شاخه‌های علوم جوی، اقیانوسی، بلایای جوی، هواشناسی دینامیکی، آبشناسی و هواشناسی کشاورزی و با هدف آنالیز کردن داده‌های آماری و دادن هشدارهای لازم در بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل دریایی، ریلی، هواپیمایی، صیادی و کشاورزی خوزستان ایجاد شده است. علی محمدنوریان، رییس سازمان هواشناسی کشور در مراسم افتتاح این مرکز گفت: علم هواشناسی در دهه‌های اخیر همگام سایر رشته‌های علمی رشد کرده، از این رو بهره‌گیری از آخرین فناوری روز دنیا در راستای خدمت بهتر به مردم و توسعه کشور اجتناب‌ناپذیر است. وی گفت: ایجاد این مرکز تحقیقاتی در خوزستان در همین راستا ارزیابی می‌شود؛ چرا که خوزستان به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد، تعدد اقلیم‌ها و نقش ممتاز آن در اقتصاد کشور نیاز بود یک مرکز تحقیقاتی کاربردی پیشرفته در اهواز ایجاد و راه‌اندازی شود.