مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی گفت: ۲میلیارد دلار تسهیلات برای خرید گندم، به بخش‌خصوصی اختصاص می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی با بیان این مطلب که ۲میلیارد دلار تسهیلات برای خرید گندم از خارج کشور، از طرف دولت به کسانی که قادر به خرید گندم هستند، به ویژه بخش‌خصوصی اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: علاوه بر تسهیلات ارزی اختصاص یافته برای خرید گندم از خارج، شرکت مادر تخصصی دولتی ایران نیز از محل سهمیه خود برای خرید گندم از خارج، کمک‌های ریالی به متقاضیان واردات گندم اعطا می‌کند.

محمدمهدی مروج‌الشریعه، افزود: سال‌جاری به دلیل سرمازدگی و خشکسالی، سال خاصی را در استان داشتیم، به طوری که میانگین بارش استان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۳۰درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه شرایط تامین گندم در استان بدون مشکل پیش می‌رود، اظهار کرد: شرکت بازرگانی و غله با کمک تعاون روستایی، خرید گندم را از داخل و خارج از استان و کشور به وسیله بخش‌خصوصی شروع کرده‌اند.

محمد عبدوس، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵کشور نیز گفت: برای تامین گندم استان از مبادی ورودی داخلی و مبادی ورودی خارجی استان بیش از ۷۲۰هزار نفر متقاضی را برای اخذ تسهیلات به شرکت مادر تخصصی غله معرفی کرده‌ایم.