ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: همایش و مانور ملی مقابله با آلودگی نفتی در دریا در بندر امیرآباد استان مازندران برگزار شد. صفایی، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب افزود: این مانور با سازماندهی ۱۵فروند شناور و ۲۰۰نفر نیرو از ارگان‌های ذی‌ربط از جمله بنادر کشور، محیط زیست، پایانه نفتی شمال، شرکت حفاری شمال، شرکت صدرا، نیروگاه‌ شهید سلیمی‌نکا، هلال احمر مازندران، ستاد حوادث غیرمترقبه استان و ... با موفقیت برگزار شد، ضمن آنکه برای اولین بار هواپیمای بدون سرنشین ساخت صنایع هوایی قدس جهت پوشش هوایی مانور مورد استفاده قرار گرفت.

در همایش یک روزه قبل از مانور که با حضور استاندار مازندران برگزار شد، قلی‌نژاد مدیر بندر به ارائه گزارشی از روند اجرای مانور و اهمیت اجرای آن با توجه به شرایط خاص دریای خزر پرداخت.

وی با اشاره به قرار گرفتن بندر امیرآباد در کریدور شمال و جنوب ارتقای روابط بین کشورهای حاشیه دریای خزر و کمک به دفع آلودگی‌های زیست‌محیطی را بسیار مهم دانست.

قلی‌نژاد یکی از وظایف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی را اجرای قوانین و کنوانسیون‌های مصوب سازمان جهانی دریانوردی بیان کرد و افزود: بندر امیرآباد و سایر بنادر کشور در دریای خزر نسبت به اجرای کنوانسیون‌ها خود را پایبند می‌دانند و به همین جهت با توجه به اینکه ناوگان دریای خزر از سن بالایی برخوردار است، آنها را ملزم به رعایت قوانین جهانی می‌کنیم.

مدیر بندر امیرآباد اضافه کرد: با اقدامات انجام‌شده در حال حاضر۱۲-۱۰ فروند کشتی که عمدتا نفتی هستند در حال تعمیر هستند تا منطبق با قوانین جهانی بازسازی شوند.